نسخه چاپی

حاشیه‌ساز سخنرانی عارف در شیراز

رئیس بنیاد امید ایرانیان هفته گذشته در دانشگاه شیراز سخنرانی كرد، ورود وی به محل برگزاری مراسم همراه با جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم خشم جمعی از دانشجویان را برانگیخت و آنها تا پایان مراسم شعار مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

به گزارش نما، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان هفته گذشته در دانشگاه شیراز سخنرانی کرد که این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود.

* این مراسم ساعت چهارده و سی دقیقه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و محمدرضا عارف در همان ابتدای مراسم وارد تالار شد.

* لحظاتی بعد از عارف، جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم وارد سالن شد و در همین حین جمعی از دانشجویان که به نظر می‌رسید از دیدن توفیقی بسیار ناراحت شدند با سر دادن شعار مرگ بر فتنه‌گر از وی استقبال کردند.

* ورود توفیقی جرقه‌ای شد تا آتش خشم تعدادی از دانشجویان روشن شود و شعارهایی علیه وی و فتنه‌گران سر دهند، این شعارها حدود 10 دقیقه ادامه داشت و واکنش انتظامات سالن و برخورد فیزیکی با شعار دهندگان و بیرون کردن تعدادی از آن‌ها هم موجب نشد تا جو ملتهب سالن آرام شود.

* اگرچه تلاوت قرآن دقایقی جو سالن را آرام کرد ولیکن پس از تلاوت قرآن جو سالن ملتهب شد و برای چندمین بار شعارهایی مرگ بر فتنه‌گر، فتنه‌گر برو بیرون، توفیقی برو بیرون با صدای بلند به گوش می‌رسید.

* اسماعیل غنی دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز؛ سخنران ابتدایی مراسم بود و در حالی که سعی داشت جو سالن را آرام کند گفت: شعار دهندگان افرادی هستند که وقت دانشجویان را می‌گیرند.

* صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز نفر بعد بود که به بالای سن رفت و گفت: دانشجویان معترض افرادی هستند که پس از ظهور امام زمان، در مقابل ایشان خواهند ایستاد و این سخنان این واکنش شدید دانشجویان معترض را درپی داشت و در واکنش با صدای بلند شعار مرگ بر فتنه‌گر، را سر دادند.

*صفوی که با شعارهای پی در پی معترضان روبرو شد گفت: می‌گویم معترضان را بیرون کنند و این حرف باعث واکنش بیشتر معترضان شد به طوری که عارف در میان سخنان صفوی مجبور شد روی سن برود و صفوی سخنانش را نیمه‌کاره رها کرد.

* عارف سخنان خود را آغاز کرد و وقتی در رابطه با سال 88 صحبت کرد گروهی شعارهایی در رابطه با سران فتنه سر می‌دادند و از آنطرف هم صدای شعارهای مرگ بر فتنه‌گر شنیده می‌شد.

* بعد از سخنرانی عارف نوبت به سوالات دانشجویان رسید که علی هوایی به عنوان نماینده دانشجویان معترض پشت تریبون رفت و پس از اینکه سئوال خود را مطرح کرد به سمت عارف رفت و او را بوسید و عارف و هوایی درمیان تشویق‌های دانشجویان یکدیگر را درآغوش کشیدند.

* پس از هوایی، کاکایی، فرزند رئیس دانشکده الهیات، که دانشجوی دانشگاه شیراز هم نبود پشت تریبون رفت و با واکنش دانشجویان معترض پس از دقایقی پایین آمد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...