نسخه چاپی

فشارآمریكابربانك‌فرانسوی‌به‌‌خاطرمراوه‌باایران

این خبر در حالی منتشر می‌شود كه روز سه‌شنبه نیز این بانك با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد كه «جورج كادرون» مسئول ارشد عملیاتی این بانك به زودی اعلام بازنشستگی می‌كند. منابع مطلع گفته‌اند كه این تصمیم نیز تحت فشار آمریكا اتخاذ شده است

منابع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که یک مقام ارشد دیگر بانک فرانسوی که اخیرا به دلیل مراوده مالی با ایران جریمه شد، تحت فشار واشنگتن از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه روز جمعه اعلام کردند که یک مقام اجرایی دیگر بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» از سمت خود کناره‌گیری کرده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این بانک فرانسوی تلاش می‌کند رضایت مراجع قانونی آمریکا را که قصد تصویب جریمه‌ای سنگین علیه این بنگاه اقتصادی متهم به نقض تحریم‌ها را دارند، راضی کنند.

به گفته دو منبع آگاه به روند پرونده، «دومینیک رمی» که چندین سمت ارشد را در این بانک در اختیار داشت، به دلیل آنکه نامش در فهرست 12 نفره منتشره از سوی آمریکا وجود داشته، در نیمه ماه می از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. واشنگتن می‌گوید این افراد در روابط خلاف تحریم‌ها با ایران، سودان و کوبا تا سال 2009 دست داشته‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز سه‌شنبه نیز این بانک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «جورج کادرون» مسئول ارشد عملیاتی این بانک به زودی اعلام بازنشستگی می‌کند. منابع مطلع گفته‌اند که این تصمیم نیز تحت فشار آمریکا اتخاذ شده است.

رسانه‌های آمریکایی پیش از این گزارش داده بودند که وزارت خزانه‌داری این کشور قصد دارد این بانک را دستکم 10 میلیارد دلار جریمه کند. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه از میزان بالای این جریمه انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده است.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...