نسخه چاپی

آرزوی‌منافقین‌به‌احیاء"اشرف‌"با‌كمك‌داعش

سازمان مجاهدین خلق كه افكار عمومی در ایران آن را با نام«گروهك منافقین» می شناسد در تلاش است با پرداخت پول به داعش و همراهی در جنایت های این گروه تروریستی پایگاه از دست رفته اش در عراق را احیا كند.

به گزارش نما، سازمان مجاهدین خلق که افکار عمومی در ایران آن را با نام «گروهک منافقین» می شناسد در تلاش است با پرداخت پول به داعش و همراهی در جنایت های این گروه تروریستی پایگاه از دست رفته اش در عراق را احیا کند.

سازمان مجاهدین خلق ایران که در افکار عمومی ایران به عنوان«منافقین» شناخته می شود به طور آشکار وارد صحنه حمایت از گروه تروریستی داعش شده است. وب سایت این سازمان و وب سایت های مرتبط با آن از نیروهای داعش که به شهادت فیلم ها و عکس های منتشر شده از انواع آدمکشی و جنایت ابایی ندارد را«انقلابیون» خطاب می کنند. گروهک منافقین به عنوان یکی از گروه های تروریستی در دنیا شناخته می شود و حمایتش از یک گروه تروریستی قابل پیش بینی است.

سازمان مجاهدین خلق در سپتامبر ۱۹۸۰ و پس از رانده شدن از سوی جامعه و حکومت ایران به عراق حرکت کرد و ضمن همراهی و همکاری با صدام حسین در جنگ علیه ایران جنایت های بی شماری را علیه مردم ایران رقم زد. جامعه ایران خاطرات تلخش از ترورهای کور و بی هدف این سازمان به ریاست مسعود رجوی را فراموش نکرده است. همراهی این گروهک با جنایت های صدام علیه ایران تیر خلاص به گروهک منافقین در افکار عمومی ایران بود. عکس ها و فیلم های دیدارهای مسعود رجوی با صدام حسین هم از اسناد تاریخی و سیاسی است که نشان دهنده عمق همراهی این گروهک با جنایت های صدام است.

در عین حال بخش عمده ای از نیروهای داعش را نیروهای وابسته به بازماندگان صدام تشکیل می دهند. صدام حسین هم پیمان استراتژیک سازمان مجاهدین خلق در تمام سال های نبرد ۸ ساله این کشور علیه ایران بود. این سازمان که به قرینه های مختلف کمترین میزان محبوبیت و سمپات را در جامعه ایران دارد پس از سقوط صدام حسین و با رهبری مریم رجوی و پنهان شدن یا کشته شدن مسعود رجوی، تلاش زیادی کرد تا به عنوان یکی از نقاط ثقل و هماهنگی نیروهای بازمانده از حکومت صدام عمل کند و در عین حال خاطره مردم عراق از همکاری با این گروهک و مسعود رجوی را دولت صدام کمرنگ کند.

این گروهک همچنین با خرج هزینه های هنگفت و کمک به نیروهای مخاف دولت قانونی عراق سعی کرد تا جایگاه و اردوگاهش در عراق را حفظ کند. در نهایت این تحرک های منفی باعث شد تا با فشار دولت عراق اردوگاه اشرف به عنوان پایگاه اصلی گروهک منافقین در سپتامبر ۲۰۱۳ برای همیشه تعطیل شود.

پس از تعطیلی اردوگاه اشرف، گروهک منافقین، حمایتش از مخالفان دولت عراق را افزایش داد به طوری که برخی اخبار حاکی از کمک های مالی فراوان این سازمان به تروریست های داعش است. گفته می شود یکی از اهداف اصلی این گروهک آن است که با استقرار داعش در بخشی از عراق، پایگاه از دست رفته اشان را در مناطق مرزی ایران و استان دیاله دوباره احیا کنند و در واقع اردوگاه تعطیل شده اشرف را دوباره برپا کنند.

هم اکنون شبه‌نظامیان داعش دو شهر از استان دیاله، واقع در شرق عراق و در مجاورت مرزهای کشومان را تصرف کرده اند و از قرار معلوم گروهک منافقین در تلاش است تا با استفاده از این فرصت و پرداخت پول به داعش بتوانند اردوگاه اشرف با مکانی مشابه را به عنوان پایگاه استقرار خود در اختیار بگیرند.

علی رغم تلاش های گروهک مجاهدین خلق برای احیای اردوگاهش در کشور عراق اما پایگاه صفر اجتماعی این گروهک در ایران و بی اعتمادی روز افزون جامعه عراق اعم از سنی، ها شیعه ها و کردها و عرب ها این تلاش ها را با ناکامی روبرو خواهد کرد. با این شرایط آتلاش منافقین برای احیاء اردوگاه اشرف با کمک داعش آرزویی است که محقق نخواهد شد.

منبع: پیام نو

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...