نسخه چاپی

قطع یارانه؛ هدیه دولت به زوج‌های جوان

به گزارش نما به نقل از تریبون مستضعفین، «یارانه شما از حساب سرپرست خانوارتان حذف شد و تا سه ماه دیگر به حساب خودتان واریز می‌گردد.» این سخنی است که زوج‌های جوانی که برای اصلاح یارانه خود از حساب خانواده پدری اقدام کرده‌اند در دفاتر پلیس +۱۰ می‌شنوند.

بنا بر اعلام مسئولین اصلاح اطلاعات یارانه تنها در وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق با حضور در پلیس +۱۰ برای آن دسته از افرادی که در فروردین ماه برای دریافت یارانه‌ ثبت نام کرده‌اند امکان دارد. آن دسته‌ از زوج‌های جوان که خانواده پدری‌شان از دریافت یارانه در انصراف داده‌اند در این مرحله امکان ثبت نام ندارد.

هرچند ثبت وقایع فوق بنا بر ادعای مسؤولین مربوطه قرار بود به صورت اتوماتیک توسط نهادهای به ستاد ساماندهی یارانه‌ها اعلام گردد و این سازمان تغییرات را اعمال نماید لیکن هنوز این مساله عملیاتی نشده است و افراد خود باید تغییرات را با مراجعه حضوری اعلام نمایند و سه ماه صبر کنند تا اطلاعات آن‌ها در سیستم ستاد ساماندهی یارانه‌ها ثبت و اعمال شود!

این تاخیر سه ماهه در پرداخت یارانه زوج‌های جوان توسط دولت را که باید برابر با عدم پرداخت یارانه در این سه ماه دانست علی‌رغم وظایف دولت در حمایت از خانواده‌های جوان و تشویق آن‌ها به فرزندآوری است.

در سیاست‌های کلی جمعیت که در ۳۰ اردیبهشت ماه ابلاغ گردید حاکمیت موظف گردیده است:

رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد.

دولت در فرودین امسال با تبلیغات گسترده و وسیع از خانواده‌ها درخواست کرد آن‌ها که تمکن مالی دارند از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند لیکن بیش از ۷۳ میلیون برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند. دولت در اردیبهشت و خرداد بدون بررسی اطلاعات ثبت شده توسط افراد برای تمامی متقاضیان یارانه واریز نموده است.

دولت در ماه‌های اخیر پرداخت وام ازدواج را نیز متوقف کرده است.

گره زدن حل شدن مشکلات معیشتی با سیاست خارجی از موارد مورد انتقاد کارشناسان از دولت یازدهم بوده است. کارشناسان معتقدند دولت برای کاهش بار سنگین واریز یارانه‌ها به جای عدم پرداخت یارانه به عروس و دامادهای جوان با شناسایی خانواده های پردرآمد آن‌ها را از لیست پرداخت یارانه حذف کند.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...