نسخه چاپی

تعداد همنامان امام عصر (عج) ؟

بیش از دو میلیون و هفتصد هزار ایرانی به نام ، القاب و كنیه‌های امام عصر علیه السلام نام گذاری شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، نام "مهدی" در حدود یک میلیون و سیصد و هفتاد و پنج هزار بار به ثبت رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: نام‌های منصور با بیش از 161 هزار بار، حامد 215 هزار بار و حجت 64 هزار بار از فراوان ترین القاب حضرت مهدی (عج) است که ایرانیان بر فرزندان خود نهاده اند.

مهدی تدین تصریح کرد: همچنین نا‌م‌های ابوالقاسم با 95 هزار بار و ابوالحسن با 30 هزار بار از فراوان ترین کنیه‌های ایشان و نام‌های ولی‌الله و حجت‌الله از دیگر القاب امام زمان (عج) است که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

مهدی در لغت به فتح میم به معنای هدایت شده است. مهدی بقیه الله، همنام پیامبر اسلام (ص)، دوازدهمین امام معصوم (ع) و از نظرها غایب است.

895 هزار ایرانی همنام با علی بن الحسین علیه السلام

بیش از 895 هزار ایرانی بنام ، القاب و کنیه‌های حضرت علی‌اکبر(ع) ، اولین شهید بنی هاشم در کربلا مزین هستند.

نام علی ‌اکبر نزدیک به 371 هزار بار استفاده شده است.


نام ابوالحسن با بیش از 29 هزار بار از فراوان ترین القاب ایشان و نا‌م‌های عادل در حدود 68 هزار و اسدالل با حدود 123هزار از فراوان ترین کنیه‌های حضرت علی اکبر است که ایرانیان فرزندان خود را به این نام می‌خوانند.

نام اکبر نیز از دیگر القاب این حضرت بزرگوار است که 305.000 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

علی از نام های خداوند متعال است « وهو العلی العظیم» به معنای بلند قدر و شریف است و نیز به معنای شدید، محکم و ارجمند بکار رفته است. علی همچنین نام اولین امام شیعیان است و کنیه او ابوالحسن و ابوتراب و ملقب به مرتضی ، حیدر کرار و امیرالمومنین است.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...