نسخه چاپی

حاشیه‌های نشست خبری روحانی

سومین نشست مطبوعاتی رییس جمهور كه صبح امروز به مناسبت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد، در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش نما،‌ این نشست با حاشیه هایی همراه بود که برخی از این حواشی بدین شرح است:

* بیش از ۲۰۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان رسانه های داخلی و خارجی کشور از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در سومین نشست خبری رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری حاضر شدند.

* معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی رییس جمهور در اقدامی جدید با گذاشتن سه کامپیوتر در ورودی سالن خبرنگاران، رسانه های جمعی را تعجب زده کرد به گونه ای که هر خبرنگار با وارد اسم و نام رسانه و شماره تماس و آدرس پست الکترونیک خود باید سوال خود از رییس جمهور را تایپ و برای معاونت ارسال می‌کرد. این در حالی بود که برخلاف آنچه اتفاق افتاد، مسئولان روابط عمومی مدعی شده بودند که خبرنگاران به ترتیب اولویت ثبت نام از رییس جمهور سوال خواهند پرسید.

* بنر پشت زمینه رئیس جمهور همچون برنامه های گذشته با رنگ بنفش و با جمله ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "پیروزی حقیقی انتخابات، ملت بزرگ ایران است" طراحی شده بود.البته تاریخ میلادی آن به جای درج ماه ژون جولای نوشته شده بود که بعد از تذکر برخی از حاضران ،‌بیش از ۱۰ نفر از مسئولان تشریفات و روابط عمومی روی سن رفتند و آن را در ایتدا با ماژیک مشکی خط زدند و بعد با یک کاغذ آن را اصلاح کردند؛ حضور این تعداد تنها برای این بود که عکاسان از این اشتباه پیش آمده عکس نگیرند.

* ۳ ردیف اول نشست خبری برای مسئولان برخی از رسانه های خاص و همسو با دولت تعبیه شده بود که البته به دلیل عدم حضور برخی از آنها تشریفات مجبور شد تا صندلی خالی آنها را با نیروهای خود پر کند.

* میزی که رئیس جمهور در پشت آن نشست بود به جای استفاده از ارم جمهوری اسلامی با لوگوی یک برندی غربی (ورساچی) آذین بندی شده بود که تعجب برخی حاضران را در پی داشت.

* حضور ‌الیاس حضرتی،‌ امیر محبیان و حق شناس با کت های نزدیک به یک رنگ در سالن و در ردیف دوم جلب توجه می کرد

* حسن روحانی راس ساعت ۱۰:۱۰ وارد سالن شد وی پس از حضور وی، نشست خبری به طور رسمی کارش را آغاز کرد.

* نوبخت، نهاوندیان، آشنا،‌حسین فریدون و صادق رییس‌جمهور را در این مراسم همراهی کردند.

* در هنگام ورود نوبخت یک جزوه حجیم را که گزارش عملکرد ۱۰ ماهه دولت در تمام زمینه ها بود به الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد داد داد.

* بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن نوبت به افزودی مجری برنامه رسید تا خیر مقدمی خدمت حاضران ورییس جمهور به دلیل حضور در این مراسم بگوید. زمانی که مجری این نشست خبری را دومین نشست اعلام کرد با واکنش رییس جمهور مواجه شد که و روحانی گفت: البته این سومین است و مجری پاسخ داد در زمان ریاست جمهوری دومین می‌شود و رییس جمهور بار دیگر تاکید کرد که این سومین است.

* طبق اعلام مجری برنامه ۱۰۰ خبرنگار برای سوال از رییس جمهور ثبت نام کردند.

* خبرنگار اول که برای سوال از رییس جمهور دعوت شد روزنامه تهران تایمز بود که مجری برنامه گفت این خانم از ساعت ۶ صبح در نهاد حضور داشته که البته جای خودش را به روزنامه جمهوری داده است! که البته خبرنگار روزنامه تهران تایمز در پایان نشست نسبت به این اقدام معاونت مطبوعاتی اعتراض کرد و مسئولان روابط عمومی با بیان اینکه شخص معاون مطبوعاتی این را اعلام کرده پاسخ قانع کننده ای را ارائه نکردند!

* تشکر روزنامه نیویورک تایمز به دلیل درخواست خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر آزادی صبا آذر پیک که اخیرا توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است از حاشیه های جالب دیگر این مراسم بود.

* در حین مراسم چندین بار محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای روحانی با فرستان پیام های کتبی مواردی را به اسماعیلی، معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور منتقل کرد. البته درگوشی حرف زدن‌های صادق و حسین فریدون و نهاوندیان توجه خبرنگاران را در حین سخنرانی رییس جمهور به خود جلب می‌کرد.

* در زمان پایانی سخنان روحانی حجت الاسلام دعایی مسئول روزنامه اطلاعات یادداشتی را به نهاوندیان داد که مسئول دفتر رییس‌جمهور با مطالعه آن دستش را بر روی چشمان خود گذاشت و گفت: چشم!

* از نکات جالب توجه این نشست این بود که در پشت پرده قسمتی که خبرنگاران خود را برای سوال از رییس‌جمهور آماده می کردند سوالات آنها در ابتدا چک می شده و بعد وارد جایگاه سوال می شدند و به عنوان مثال زمانی که خبرنگار ایرنا قصد سوال داشت و برای پرسش دعوت شد اسماعیلی در پشت پرده حضور پیدا کرد و وقتی سوالش را شنید گفت نیازی نیست و به جای شما یک خبرنگار ورزشی بیاید و در مورد برزیل و جام جهانی از رییس جمهور سوال کند!

* بعد از سخنرانی رییس جمهور بسیاری از خبرنگاران که بیشتر رسانه‌های طیف منتقد دولت بودند با مراجعه به اسماعیلی، صادق و نوبخت و نهاوندیان از نحوه گزینش خبرنگاران برای سوال از روحانی اعتراض کردند به گونه‌ای که خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی اعتراض خود را با زبان انگلیسی به نهاوندیان منتقل کرد و او هم پاسخ انگلیسی داد. برخی خبرنگاران با بیان اینکه چرا رسانه‌هایی همچون بی بی سی و رسانه های آمریکایی به جای رسانه‌های داخلی برای معاونت ارتباطات اولویت داشته اند،‌ به همراهان روحانی شکایت کردند. اسماعیلی هم در پاسخ به اعتراض خبرنگاران، به همه قول داد تا به صورت اختصاصی برای آنها یک وقت مصاحبه با رییس جمهور را تنظیم کند!

* در پایان این نشست هم معاونت ارتباطات ریاست جمهوری به پاسداشت حضور خبرنگاران در این برنامه با دادن یک شاخه گل و یک هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگابایت از آنها تقدیرکردند.
منبع: نسیم

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...