نسخه چاپی

چرا سركرده 10 میلیون دلاری داعش آزاد شد ؟!

سركرده گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ، زندانی نیروهای آمریكایی در عراق بود.


به گزارش نما، آزادی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق وشام"، سؤالات بسیار مهمی را درباره ارتباط این تروریست ناشناس با آمریکا به وجود آورده است.
ابوبکر البغدادی در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در بازداشت‌گاه "بوکا" نزدیک "ام القصر" در عراق نگهداری می شد.
پیش از دستگیری این تروریست خطرناک، آمریکا او را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده و ۱۰ میلیون دلار برای او جایزه تعیین کرده بود.
روزنامه "دیلی میل" چاپ لندن در گزارشی نوشت: پس از بسته شدن بازداشت‌گاه "بوکا" هزاران تن از افراطی ها از جمله "ابوبکر البغدادی" آزاد شدند.
البغدادی اکنون تروریستهایی را هدایت می‌کند که در دنیا به بی رحمی و قتل و جنایت معروف شده‌اند و در پی ایجاد خلافت در منطقه شام هستند.
برخی گزارشها حاکی است که ابوبکر البغدادی یا "ابو دعاء" قبل از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به القاعده پیوسته بود، و پیش از دستگیر شدن در سال ۲۰۰۵، به یکی از سرکرده های این تشکیلات تروریستی در عراق تبدیل شد.
ابودعاء در سال ۲۰۰۵ به اتهام اقدامات تروریستی و قتل و شکنجه شهروندان عراقی در شهر قائم دستگیر شد. وی قتل و یا ربودن اعضای چندین خانواده را نیز در پرونده سیاهش دارد، به صورتیکه پس از ربودن شهروندان و اعلام فهرستی از اتهامات، به صورت علنی آنان را اعدام می کرد.
ابودعاء همچنین به منفجر کردن مسجدی در بغداد در سال ۲۰۱۱ و قتل "خالد الفهداوی" از نمایندگان اهل تسنن عراقی متهم است.
اکنون ابوابکرالبغدادی مانند شبح در حال تحرک در عراق است و حتی هوادارانش به ندرت او را می بینند، و فقط دو عکس کوچک از او وجود دارد که یکی از آنها مربوط به قبل از آزادی از بازداشتگاه بوکا است.
روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" نیز در گزارشی درباره ابوبکر البغدادی نوشت: آزادی این فرد که ۱۰ میلیون دلار برای زندای کردن او جایزه تعیین شده بود، موضوعی تأسف بار است.
در همین راستا "جان مکین" سناتوری جمهوری خواه با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: "در خیابان‌های فلوجه پرچم‌های سیاه برافراشته شده است؛ این امر یک لکه ننگ (برای دولت اوباما) است و او تلاشهای آمریکا در عراق را به باد داد.
"مایکل نایت" کارشناس امور خاورمیانه در پژوهشکده واشنگتن به روزنامه دیلی تلگراف گفت: نگهداری ابوبکر البغدادی در اردوگاه بوکا به این معنا است که او تهدیدی خطرناک به شمار می آمد.
گزارشها حاکی است، کسانی‌که ابوبکر البغدادی را از نزدیک دیده اند او را فردی مبهم معرفی کرده اند که چندین لهجه محلی را به خوبی بلد است؛ البغدادی صورتش را می پوشاند تا کسی او را نشناسد، و فقط در مقابل نزدیکترین افرادش چهره اش را نشان می‌دهد. برخی نیز تأکید کرده اند که تفکرات طایفه‌ای ابوبکر البغدادی در مقایسه با دیگر سران القاعده بسیار شدیدتر است.

منبع: العالم

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...