نسخه چاپی

اعتدال نیازی به «مكتب فكری» ندارد

یك فعال اصلاح‌طلب با بیان اینكه اعتدال به‌معنای میانه‌روی است و نیازی به مكتب فكری ندارد گفت: اینكه ما مكتب نیاوران را خاستگاه اعتدال بدانیم مانند این است كه بگوییم برای احسان به والدین كه موضوع خوبی است، مكتب فكری درست كرده‌ایم.

به گزارش نما، صادق زیباکلام فعال اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه خاستگاهی برای اعتدال به عنوان یک نظریه سیاسی وجود ندارد، اظهار داشت: اعتدال یعنی میانه‌روی، اصلاح‌طلبی، دموکراسی‌خواهی، پرهیز از خشونت و رادیکالیسم.

زیباکلام درباره اینکه برخی مکتب نیاوران را خاستگاه اعتدال می‌دانند، گفت: اصلا و ابدا هیچ‌کدام از این حرف‌ها را قبول ندارم چرا که اعتدال به‌معنای میانه‌روی است و نیازی به یک مکتب فکری نیست که بگویند ما در جهت اعتدال یک مکتب فکری درست کرده‌ایم.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: این امر مانند این است که ما بگوییم برای احسان به والدین که موضوع خوبی است، مکتب فکری درست کرده‌ایم.

وی درباره مصادره شعار اعتدال یادآور شد: این مصادره کردن نیست اما اعتدال زمانی ارزش پیدا کرد که ما 8 سال گرفتار حاکمیت اصولگرایی و احمدی‌نژاد بودیم از این رو اگر آن 8 سال نبود، چیزی به اسم اعتدال خیلی ارزش و بهایی نداشت.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...