نسخه چاپی

نجات سرنشینان لنج ایرانی ازمرگ درخلیج فارس

مركز جست و جو و نجات دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ظرف 24 ساعت گذشته ، هفت سرنشین یك لنج باری ایرانی را از غرق شدن در آب های خلیج فارس نجات داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این مطلب بیان داشت: این لنج باری با ملیت ایرانی ظهر روز جمعه از مسیر دوبی به سمت بندر گناوه در استان بوشهر در حرکت بود که به علت آبگرفتگی شدید به مرکز جست و جو و نجات دریایی این اداره کل اعلام اضطرار کرد.

مهدی نوفرستی افزود: این مرکز با دریافت این پیام اضطرار ، شناور ناجی 11 را به محل وقوع حادثه در 23 مایلی غرب جزیره کیش اعزام و عملیات نجات را آغاز کرد.

به گفته این مقام مسوول ، پس از دو ساعت و نیم شناور ناجی 11 و تخلیه آب شناور مضطر، سرنشینان شناور مزبور از خطر غرق شدن نجات یافتند.

نوفرستی با اشاره به فعال بودن سامانه 1550 در استان هرمزگان ادامه داد: این سامانه با هدف افزایش ایمنی سفرهای دریایی و آگاهی مسافران و دریانوردان از وضعیت و چگونگی وضعیت دریا در طول شبانه روز آماده پاسخگویی است.

نوفرستی گفت: شناورهای حادثه دیده می توانند با این سامانه از طریق تلفن همراه تماس گرفته و اعلام وضعیت کنند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: مسافران نیز در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی می توانند با سامانه 1550تماس گرفته تا مرکز تجسس و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان عملیات امداد و نجات را آغاز کند و یا آخرین اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...