نسخه چاپی

بحرین‌چهارشنبه‌صحنه نافرمانی مدنی است

شمار زیادی از مردم بحرین در شهر "المالكیه" با برگزاری تظاهرات، اقدام رژیم آل خلیفه را در زمینه تحویل ندادن پیكر شهید "عبدالعزیز العبار" از دو ماه قبل تاكنون محكوم و بر عزم خود برای شركت در نافرمانی مدنی در روز چهارشنبه تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، تظاهرکنندگان عزم خود را برای شرکت در نافرمانی روز چهارشنبه و حرکت به سوی مجتمع پزشکی السلمانیه در روز پنجشنبه اعلام داشتند.

آنان در شعارهای خود سرنگونی حکومت سلطنتی و خروج نیروهای اشغالگران عربستان از کشورشان را خواستار شده و حق مردم بحرین در زمینه تعیین سرنوشت را مورد تاکید قرار دادند.

اهالی مناطق دیگری از بحرین نیز با برپایی تظاهرات آمادگی خود را برای شرکت در نافرمانی مدنی اعلام داشتند.

مردم بحرین از ۱۴فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی با آمدن به خیابانها و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز، بر لزوم برپایی نظامی منتخب، دستیابی به دموکراسی، رفع تبعیض و بی عدالتی تاکید می کنند که با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورها بویژه عربستان، اردن، قطر و پاکستان مواجه شده است.

درجریان این سرکوبگری تاکنون شمار زیادی از شهروندان بحرینی شهید یا زخمی شده و یا بازداشت و شکنجه شده اند. رژیم بحرین همچنین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شماری از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است اما با این حال، اعتراضات مردمی همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...