نسخه چاپی

وضعیت عبدالله‌ عبدالله پس از انتخابات

نامزد ریاست جمهوری افغانستان پس از پایان رای گیری در این كشور گفت كه تیم وی موسوم به "تیم اصلاحات و همگرایی" وضعیت بهتری را از لحاظ میران آرا دارد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از صدای افغان خبر داد، عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد که انتخابات دور دوم، موفقیت بزرگ برای مردم افغانستان بود و مردم جایگاه‌ بهتری پیدا کردند.

عبدالله پس از پایان روند رای‌گیری در کشور با حضور در یک نشست خبری گفت که تیم اصلاحات و همگرایی {از لحاظ میزان آرا} در وضعیت بهتری قرار دارد.

عبدالله افزود: "دست ما پاک است و خاطر ما جمع و مطمئن هستیم، ما هیچ وقت به تقلب روی نیاوردیم، حالا تامین شفافیت و تفکیک آرا، مسوولیت کمیسیون ها است."

عبدالله در مورد نتایج انتخابات گفت:"‌ نتایج معلوم است، اما مسوولیت اعلام نتایج را کمیسیون انتخابات دارد و من یقین دارم که روزها و فرصت های خوبی برای مردم افغانستان در پیش خواهد بود."

عبدالله با اشاره به برخی مشکلات در روند رای‌گیری، افزود که این مشکلات باعث آن نشد که مردم از حق استفاده رای خود محروم شوند.

این نامزد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که "به تمامی مشکلات رسیدگی شود و شناسایی شود که مسوول این مشکلات چه کسانی هستند."

وی تاکید کرد:" مردم مسوولیت خود را اداء کردند و حال نوبت کمیسیون‌ها است که به رای مردم احترام بگذارند و غفلت نکنند و مردم هم متوجه تمام عملکردهای روزهای بعدی هستند."

پلیس و کمیسیون انتخابات افغانستان یکدیگر را به تخلف انتخاباتی متهم کردند

پلیس کابل گفته است که دو خودروی حامل مواد انتخاباتی را که بدون اطلاع نیروهای امنیتی در حال انتقال به مکانی نامعلوم بودند، توقیف کرده است.

ژنرال محمدظاهر ظاهر، فرمانده پلیس کابل می‌گوید که ضیاءالحق امرخیل، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، سعی داشته است با بهره گرفتن از این مواد انتخاباتی، به نفع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تقلب کند.

آقای امرخیل این اتهام را رد کرده و گفته است که خودروها در حال انتقال مواد انتخاباتی به یکی از محلات رأی‌دهی در ولسوالی سروبی (از توابع کابل) بوده‌اند، ولی پلیس مانع شده است.

او این اقدام پلیس را تخلف خواند.

آقای عبدالله گفت:"‌ امیدواریم که تحقیقات کامل در این زمینه صورت بگیرد و این عمل خلاف مقررات بوده است."

عبدالله عبدالله تاکید کرد که از رای مردم دفاع خواهد کرد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...