نسخه چاپی

گروه‌های فلسطینی خواستار به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی شدند

گروه‌های فلسطینی اعلام كردند كه برای پایان دادن به درد و رنج اسارت هزاران اسیر فلسطینی در رژیم صهیونیستی بخصوص "خضر عدنان"، سربازان صهیونیست به اسارت گرفته شوند.

گروه‌های فلسطینی با راهپیمایی‌هایی بزرگ که روز گذشته در غزه و جنین زادگاه خضر عدنان برگزار شد، تاکید کردند که رژیم‌های عربی و اتحادیه عرب در خصوص مسئله اسرای فلسطینی و خضر عدنان کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فارس، اسماعیل هنیه که پس از سفری دوره‌ای به چند کشور عربی و اسلامی از جمله ایران به خاک وطن بازگشت، در فعالیت‌های مربوط به خضر عدنان شرکت کرد. وی پیش از این با دستگاه اطلاعات مصر تماس برقرار کرد و از آنان خواست تا برای آزادی خضر عدنان تلاش کنند.

هنیه گفت: ما امروز در یک سنگر و یک صف و پشت خضر عدنان یکی از اسرای قهرمان خود ایستاده‌ایم که وارد مبارزه‌ اعتصاب غذایی نامحدود شده است تا سیاست‌های سرکوب‌گرایانه و جبرگرایانه‌ای که سبب می‌شود این نخبگان پشت میله‌های زندان اشغالگران بمانند اعتراض کند. این نخبگان به بهانه‌هایی واهی و به بهانه پرونده‌هایی محرمانه که ساخته دست دستگاه جاسوسی صهیونیستی است و برای انتقام‌گیری از سران ملت فلسطین ربوده می‌شوند تا آنان را از ملت فلسطین بگیرند تا در میان مردم نباشند.

هنیه افزود: ما کاملا باور داریم که اراده مجاهد رزمنده خضر عدنان و اسرای قهرمان ما در زندان‌های اشغالگران در نهایت پیروز است و ملت فلسطین با همه جریان‌ها و مواضع متعدد رسمی و مردمی خود نمی‌تواند از این اسرا که در قلب سلول‌ها و زندان‌های اشغالگران نیز به مبارزه ادامه‌ می‌دهند، صرف‌نظر کند.

از طرف دیگر، عطا الله ابوالسبح وزیر اسرای فلسطین خواستار تکرار تبادل اسرای «وفا الاحرار» [تبادل هزار اسیر فلسطینی با گلعاد شالیت] شد که این خواسته وی تاکیدی بر ضرورت به اسارت گرفتن اسرای صهیونیست برای آزاد کردن اسرای فلسطینی است. وی تاکید کرد که اسرائیل رژیمی تجاوزگر است که انسانیت سرش نمی‌شود و باید موجودیتش را با گزینه مقاومت پایان داد.

همچنین محمد الهندی یکی از سران جنبش جهاد اسلامی نیز در این خصوص اعلام کرد: خضر عدنان پس از اعتصاب 62 روزه خود به یکی از نمادهای فلسطین تبدیل شده است.

هندی در خلال راهپیمایی بزرگی که گروه‌های فلسطینی برگزار کردند، اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست رو به زوال هستند و شیخ عدنان امروز نماینده فلسطین و آزادگان عالم در کرامت و بزرگواری و عزت و پایداری مقابل ظلم صهیونیستی و جنایات ددمنشانه زندانبان‌های صهیونیستی است.

تاکنون صدها اسیر فلسطینی به اعتصاب خضر عدنان پیوسته‌اند به طوری که کارشناسان در این خصوص تاکید کردند که ممکن است مسئله اعتصاب غذای خضر عدنان به انتفاضه‌ای علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

۱۳۹۰/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...