نسخه چاپی

دختران عراقی دست به اسلحه شدند

۲۰۰ زن عراق برای حفاظت از استان دیاله در مقابل داعش سلاح به دست گرفتند.

به گزارش نما به نقل از مهرخانه، ۲۰۰ زن عراقی عضو سازمان «دختران عراق» با هدف حمایت از استان دیاله این کشور در مقابل محاصره و هجوم تروریست‌های افراطی «داعش»، سلاح به دست گرفتند.

زنان عضو سازمان عراقی «دختران عراق» که در سال ۲۰۰۷ با هدف مقابله با فعالیت‌های زنان انتحاری عضو گروه‌های تروریستی ایجاد شد، روز چهارشنبه اعلام کردند که اعضای این سازمان برای مقابله با هجوم تروریست‌های گروه داعش، سلاح به دست می‌گیرند.

سجی قدوری، مدیر این سازمان، در مصاحبه‌ای با سومریه‌نیوز عراق اعلام کرد: اعضای این سازمان با به دست گرفتن کلاشینکوف، آماده مقابله با هرگونه حمله احتمالی داعش به هریک از مناطق دیاله است.

وی مبارزه با تروریسم را نشانه میهن‌پرستی دانسته و اشاره کرد: فرزندان عراق دو گزینه در برابر تروریسم دارند: پیروزی یا شهادت.

قدوری همچنین به بازی روانی که به منظور کم‌رنگ‌کردن روحیه و احساس امنیت در کشور عراق راه‌اندازی شده است اشاره کرد و عاملان آن را خائنین به کشور دانست.

سازمان دختران عراق در سال ۲۰۰۷ در بعقوبه؛ مرکز استان دیاله عراق، ایجاد شد و در حال حاضر ۲۰۰ عضو دارد. شکل‌گیری این سازمان در شرایطی صورت گرفت که زنان انتحاری در ۲۷ بمب‌گذاری انتحاری تروریستی شرکت داشتند.

این سازمان تاکنون در طی سه مرحله به عضوگیری و آموزش نظامی به اعضا، شناسایی زنان انتحاری و نوع فعالیت آنها، و نحوه اجرای بازرسی و عملیات امنیتی پرداخته است.

اعضای این سازمان از روحیه بالا برای مبارزه با تروریسم برخوردارند و علی‌رغم مخالفت‌های اولیه با فعالیت نظامی زنان از سوی افکار عمومی، نقش مؤثر این گروه در تأمین امنیت کشور، عامل پذیرفته‌شدن آن در اذهان عمومی عراق شد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...