نسخه چاپی

ضیافت‌شام‌سفیرایران دربرزیل برای تیم‌ملی

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در آغاز این مراسم محمد علی قانع زاده، سفیر ایران در برزیل ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، مربی، بازیکنان و سایر همراهان تیم، در سخنانی اظهارکرد: جوهره ورزش ادب، آزادگی، جوانمردی، تعهد و شجاعت است و من اطمینان دارم در ورزش قهرمانی که شما نماد غرور آفرین آن هستید به تاسی از این آموزه‌ها که آموزه‌های اسلامی است، کاپ اخلاق و جوانمردی را در بازگشت با خود به ایران به ارمغان خواهید برد.

سفیر ایران در برزیل ادامه داد: هرچند من تخصصی در امور ورزشی ندارم، ولی بر اساس پیش بینی موسسه "گلدمن ساکس" مرحله مقدماتی را پشت سر خواهید گذاشت و به مرحله بعدی راه خواهید یافت و احساس درونی من هم چنین چیزی را طلب می‌کند، بنابراین برنامه‌ریزی سفارت طوری تنظیم شده است که بتوانیم خدمات لازم را به تیم و همچنین به هموطنان گرامی ارائه کنیم.

قانع زاده با آرزوی پیروزی برای تیم فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی گفت: چشمان باز ملت ایران نظاره‌گر شما و دل‌های پر امید و دعای خیر آنها بدرقه راه شماست. لذا سر بر آستان حق بسپارید و با استعانت از خداوند متعال و در این ایام خجسته میلاد ولی‌عصر(عج) آرزوهای بلند طلب کنید.

در پایان سفیر ایران در برزیل، گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با حضور هر چه موفقیت آمیز تیم و نحوه خدمات رسانی سفارت ایران در برازیلیا در ایام مسابقات در سه شهر محل برگزاری بازی‌های تیم و کلیه مقدمات مربوطه و هماهنگی‌های لازم با مسوولان کشوری و ایالت‌های "پارانا"، "میناس جرایس" و "باهیا" ارائه کرد.

وی تاکید کرد که در فرصت جام جهانی سفارت اقدام به برگزاری سه هفته فرهنگی ایران در سه شهر کوریچیبا، بلواوریزونچی و سالوادور کرده است که در این هفته ضمن برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری، فستیوال سینمای ایران نیز برگزار می‌شود.

سفیر ایران در برزیل اضافه کرد: همچنین سفارت پست‌های کنسولی را در این شهرها و سان پائولو و برازیلیا جهت پاسخگویی به مراجعات هموطنان ایرانی به صورت موقت ایجاد کرده است.

در این مراسم کارلوس کی‌روش نیز پس از خوشامدگویی به سفیر ایران از حضور وی در جمع ملی پوشان تشکر کرد.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز گفت: از سفیر ایران در برزیل تشکر می‌کنم. ایشان به نیابت از دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کنار ما هستند و ما را حمایت می کنند. سفیر به شخصه از طرف دولت ایران ماموریت همه جانبه دارند که از تیم ملی حمایت کند.

کفاشیان در ادامه گفت: در این ایام نیمه شعبان، از امام زمان(عج) می‌خواهیم که برای سربلندی اسلام و مسلمین به بچه‌های ما کمک کنند. تمام چشم‌های دنیا به سوی ماست. برد و باخت درون زمین مهم نیست، مهم این است که عملکرد خوبی از فوتبال ایران به دنیا نشان دهیم و این را مدیون همه شما عزیزان هستیم. همین که تیم ملی ایران توانسته این موقعیت را پیدا کند، به خاطر زحمت‌هایی است که کی روش در این سه و سال و نیم کشیده است و امروز دیگر دنیا روی فوتبال ایران حساب می‌کند. البته از تمام بازیکنانی که سخت تلاش کردند تا تیم ملی به اینجا برسد قدردانی می‌کنم. فوتبال دنیا روی تیم ملی کشورمان حساب می‌کند.

در پایان این مراسم ، هدایایی به رسم یادبود از سوی سفیر ایران در برزیل به اعضای تیم، مربیان و مسوولین فدراسیون تقدیم شد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...