نسخه چاپی

درخواست 195نماینده از روحانی درباره حجاب

195 نماینده مردم در خانه ملت در بیانیه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار توجه ویژه دولت به موضوع حجاب و عفاف شدند.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، ضرغام صادقی در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 خرداد ) مجلس شورای اسلامی بیانیه 195 نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهور درخصوص موضوع عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام اسلامی تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به مفاد مطرح در گزاره‌های دهشت‌بار مورد نظر شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که غایت آن از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان است.

همانطوری که سیاست‌گذاری و اجرای آن در موضوع حجاب تاثیر مستقیمی بر سلامت فضای خانواده و آحاد ملت ایران دارد، هجمه‌های شکل‌گرفته در این داستان نیز ساختار اجتماعی کشور را که در پایه‌های مهمی همچون تقید به معیارهای اسلامی استوار است، نشانه گرفته است.

در متن قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در تاریخ 13 دی‌ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، صراحتاً به وظایف دستگاه‌های مختلف در این امر اشاره کرده است.

عدم پیگیری به وظایف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پیامدهای آن نیز جبران‌ناشدنی است.

در این راستا از جنابعالی یعنی ریاست محترم جمهوری اسلامی تقاضا داریم تا در سالی که رهبر معظم انقلاب به ورود جهادی به امر فرهنگ تاکید داشته‌اند، این مسئله را با جدیت پیگیری و دستورات لازم را برای اجرای جدی قانون صادر فرمایند.

بدیهی است که مجلس شورای اسلامی نیز وظایف نظارتی خود را انجام داده و این موضوع را به جدیت پیگیری و نظارت خواهند کرد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...