نسخه چاپی

قرضاوی از حملات داعش دفاع كرد

مركز موسوم به «اتحادیه جهانی علماء مسلمین» به ریاست «یوسف القرضاوی» فتوادهنده «جهاد در سوریه» متعرض فتوای مراجع شیعه در عراق برای مقابله با تروریست‌ها شد و اقدامات «داعش» در عراق را «انقلاب مردمی» دانست.

به گزارش نما، اتحادیه علمای مسلمین که پیش از این گروه‌های مسلح را به جهاد در سوریه فراخوانده بود، نفوذ عناصر مسلح داعش از سوریه به عراق و ناامن کردن این کشور را «انقلاب مردمی» دانست و فعالیت گروهک تروریستی داعش را نتیجه «سیاست‌های ظالمانه و فساد» برشمرد.

این مرکز که نام «اسلامی» را یدک می‌کشد، و یوسف القرضاوی شیخ معروف امرای قطری آن را ریاست می‌کند، در صفحه فیسبوک خود با انتشار بیانیه‌ای متعرض فتوای مراجع شیعه در عراق نیز شد و با انتقاد از فتواهای جهاد دفاعی کفایی علیه تروریست‌ها آن را محکوم کرد.

این مرکز قطری مسئولیت اتفاقات جاری در عراق را که از جانب برخی کشورهای منطقه مانند عربستان حمایت می‌شود، بر عهده نخست‌وزیر عراق نوری المالکی دانست.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که علمای شیعه و اهل سنت عراق و عشایر سنی یکپارچه علیه داعش اعلام جهاد کرده‌اند اما طرف‌های منطقه‌ای تلاش می‌کنند با شیعه سنی کردن بحران، آن را به عامل تفرقه‌ای میان مردم عراق تبدیل کنند.

گروهک تروریستی داعش از سه‌شنبه گذشته با نفوذ به برخی مناطق عراق در استان‌های شمالی، اوضاع امنیتی در این مناطق را بشدت منتشنج کرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...