نسخه چاپی

روایت جهانگیری از دستاوردهای‌شرایط تحریم

معاون اول رئیس جمهور گفت: ملت ایران آموخته‌اند كه از فشارها در جهت خودكفایی استفاده كنند و از این‌رو توانسته‌اند در شرایط تحریم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا كنند.

به گزارش نما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به بولیوی که برای شرکت در اجلاس گروه 77 انجام شده ، ظهر روز شنبه به وقت محلی در دیدار رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه بر لزوم مقابله در برابر گروههای خشونت طلب و افراطی تاکید کرد.

جهانگیری با اشاره به جنایت های گروههای افراطی و خشونت طلب در سوریه و اخیراً در عراق گفت: این گروهها در عراق و سوریه جنایاتی علیه مردم بی دفاع انجام می دهند که در قرن های اخیر بی سابقه است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد روابط دوستانه با کشورهای آفریقایی اظهار داشت: تهران آمادگی دارد روابط خود را با هراره در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزایش دهد و در این زمینه دو کشور باید راهکارها و روش هایی را برای هموار نمودن مسیر توسعه روابط پیدا کنند.

دکتر جهانگیری همچنین بر لزوم تشکیل کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور تاکید کرد و ایجاد تحرک توسط وزرای مسئول کمیسیون را در جهت گسترش بیش از پیش روابط ضروری دانست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فشارها و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: ملت ایران آموخته اند که از فشارها در جهت خودکفایی استفاده کنند و از اینرو توانسته اند در شرایط تحریم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنند.

جهانگیری همچنین از مواضع زیمبابوه در مجامع بین المللی بخصوص در زمینه قطعنامه های ظالمانه علیه ملت ایران قدردانی کرد و گفت: زیمبابوه همواره مواضع مثبت و سازنده ای را در این زمینه و همچنین درباره مسئله سوریه اتخاذ کرده است.

معاون اول رییس جمهور از گروه 77 به عنوان یک مجموعه بزرگ برای کمک به کشورهای در حال توسعه یاد کرد و افزود: ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد کمک خواهد کرد که کشورها عضو گروه 77 بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

رابرت موگانه نیز در این دیدار با اشاره به فشارها و تحریم های قدرت های بزرگ گفت: آنها تصور می کنند که دنیا به آنها تعلق دارد و بقیه کشورها خادمان آنها هستند.

رییس جمهور زیمبابوه بر لزوم وحدت رویه میان کشورهایی که به نوعی تحت تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند تاکید کرد و در این خصوص گروه 77 را نمونه خوبی برای دستیابی به چنین هدفی معرفی کرد.

وی روابط ایران و زیمبابوه را مثبت و سازنده دانست و خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته با رهبر معنوی ایران دیدار کرده و از نظرات و رهنمودهای ایشان استفاده کرده ام.

رابرت موگابه مهمترین ابتکار برای مقابله با تحریم کشورش را بسیج مردم علیه تحریم دانست و افزود: برغم آنکه تحریم ها بر اقتصاد ما اثر گذاشت اما به راه خود ادامه دادیم و توانستیم کشور خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در زیمبابوه جبهه ضد استعماری و ضد استکباری را تقویت کرده ایم و مردم پذیرفته اند که باید برای تحقق اهداف خود استقامت کنیم.


منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...