نسخه چاپی

پیام روز درگذشت قدیریان

از 26 خرداد 1344 كه مرادش لباس شهادت پوشید تا 26 خرداد 1391 كه خود ملكوتی شد؛ همه ساله در مناسبت های مختلف نام شهید مبارزه با كاپیتولاسیون را زنده نگه می داشت.

مرحوم احمد قديريان، تنها 4 سال از شهيد محمد صادق اماني كوچكتر بود اما شيفته او بود كه مسير زندگيش را با نهضت امام گره زد. و چه شگفت انگيز است فردي كه چريكي انقلابي و همرزم اندرزگو بوده است، استوار در ميان فتنه هاي گوناگون از فتنه منافقين، حزب خلق مسلمان و ... در ابتداي انقلاب تا 18 تير 78 و فتنه 88 عمود خيمه بوده و از سرداران حفظ كيان انقلاب بوده است و در دوره جنگ تحميلي از جنگ با چنگ و دندان در روز نخست حمله صدام تا مقطع پيشروي سپاه اسلام در خاك عراق تا فاو فرماندهي نيروها را بر عهده داشته است؛ از همه لحظات در آستانه شهادت زنده عبور مي كند تا حافظ آرمانهاي آنها باشد و سرانجام در سالروز شهادت اول مربيش به ديدار معبود بشتابد. از 26 خرداد 1344 كه مرادش لباس شهادت پوشيد تا 26 خرداد 1391 كه خود ملكوتي شد؛ او از زنده نگاه دارندگان اولين شهيد از ميان نزديكان امام خميني بود و همه ساله در مناسبت هاي مختلف، از دهه فجر پيروزي انقلاب تا ايام شهادت شهيد مبارزه با كاپيتولاسيون، به بهانه هاي مختلف نام شهيد اماني را زنده نگه مي داشت. گويي عروج او در اين روز، حاكي از الحاق به كاروان شهداي 26 خرداد است، مرگي كه پيامش زنده نگه داشتن اين روز تاريخي است.
مرحوم قديريان كه شهيد محلاتي نقل مي كند وقتي با صورت سياه حاصل از شكنجه در زندان خدمت امام رسيد و اعلام آمادگي كرد، امام منقلب شدند، پس از سالها مبارزه به ستاد استقبال از امام پيوست و پس از پيروزي انقلاب در سنگرهاي مختلف همچون معاون دادستان انقلاب، فرماندهي در رده هاي مختلف سپاه و بسيج، معاونت وزارت اطلاعات و ... انقلاب را ياري كرد و سرانجام پس از تحمل سالها آثار جانبازي 26 خرداد 1391 به ديار باقي شتافت.
امام خامنه‌ای در پیام درگذشت مرحوم آقای حاج احمد قدیریان او را "دوست دیرین و صمیمی اینجانب و یار وفادار انقلاب" ناميدند و تاكيد فرمودند "یاد خدمات مخلصانه‌ی آن مرحوم به انقلاب در سال‌های دوران سخت مبارزه و در دوران پیروزی انقلاب تا اكنون هرگز فراموش نخواهد شد و در میزان عدل و فضل الهی موجب رحمت و مغفرت حضرت حق خواهد بود، انشاالله."
آنچه در پي مي آيد صفحاتي از جزوه اي است كه آن جانباز سرافراز در دوره حيات خود تهيه كرده و حاشيه آن را با خط خود به جملاتي آراسته است و تصاويري از مراسم سالگرد شهداي 26 خرداد را در بر دارد. لازم به يادآوري است وي در خاطرات خود تصريح كرده است كه از ابتدا عضو موتلفه اسلامي بوده است و هنگامی که امام فرمودند: «کسانی که در نیروهای امنیتی و نظامی هستند، نمی‌توانند در احزاب و گروه‌ها باشند»، کنار کشیده است.

1.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

6.jpg
7.jpg
8.jpg
9-.jpg

۱۳۹۳/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...