نسخه چاپی

ضرورت آزاد سازی قیمت نان برای افزایش رقابت و كیفیت

رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم بر آزاد سازی قیمت نان برای افزایش رقابت و كیفیت نان تاكید كرد.

به گزارش نما، محمد جوادکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت نان همانند سایر کالاها باید آزاد شود تا رقابت افزایش یافته و کیفیت نیز در پی آن افزایش یابد.

سیستم مدیریتی موجود در حوزه گندم و آرد کاملا اشتباه است

وی افزود: به اعتقاد من سیستم مدیریتی موجود در حوزه گندم و آرد کاملا اشتباه است چون سوبسیدی که در این زمینه از سوی دولت پرداخت می‌شود به دردی نمی‌خورد.

کرمی با بیان اینکه قبل از هدفمندی یارانه‌ها باید آرد به صورت رایگان در اختیار نانوان‌ها قرار می‌گرفت گفت: دولت در حال حاضر آرد را به قیمت 1150 تومان از کشاورز خریداری کرده و آن را به نرخ 465 تومان به کارخانجات می‌فروشد و در واقع 685 تومان سوبسید پرداخت می‌کند که از نتایج این موضوع نانوایان و مردم منتفع نمی‌شوند.

رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تاکید کرد: دولت قبل باید این گونه مسائل را اصلاح می‌کرد که این کار را انجام نداد و در حال حاضر مابه‌التفاوت قیمت ها بسیار زیاد است.

کرمی در عین حال تصریح کرد: آردی که دولت در اختیار کارخانجات قرار می‌دهد و این اختلاف قیمت اصلا صحیح نیست چون هرجا که اختلاف قیمتی وجود داشته باشد یکسری سود‌جو وارد شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد دادیم مبلغی به عنوان خرید نان در یارانه مردم گنجانده شود

وی ادامه داد: ما به دولت پیشنهاد دادیم مبلغی را به عنوان خرید نان در یارانه مردم بگنجاند و خود مردم انتخاب کنند که چه نانی باید خریداری کنند که با این روش در نانوایی‌ها رقابت ایجاد شده و کیفیت نیز افزایش می‌یابد و قیمت‌ها خود به خود کاهش می‌یابد.

به گفته رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با روال فعلی که شاهد آن هستیم نانواها ناراضی بوده و هر روز شاهد کاهش وزن و کیفیت نان هستیم.

بحث نان رهاشده است

وی در پایان تاکید کرد: بحث نان را رهاشده می‌بینم و مقولاتی پیگیری می‌شود که در اولویت‌های چندم مردم قرار دارند و فقط یکسری رانت‌خوار از این موضوع منتفع می‌شوند.

۱۳۹۳/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...