نسخه چاپی

استفاده از فناوری خط دروازه برای اولین بار در جام جهانی 2014

فناوری خط دروازه برای اولین بار در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت تا فرانسه صاحب دومین گل مقابل هندوراس شود.

به گزارش نما به نقل از تارنمای فیفا، فناوری خط دروازه ثابت کرد که می تواند کمکی برای داور دیدار فرانسه مقابل هندوراس باشد.

از آنجا که تصاویر تلویزیونی نتوانست به طور قطعی عبور توپ از خط دروازه را نشان دهد، با استفاده از تصاویر انیمیشن فناوری تشخیص دروازه ، درستی این تصمیم به تماشاگران نشان داده شد.

در گل دوم فرانسه، توپ به داخل تیرک برخورد کرد و در برگشت با دروازه بان برخورد کرد و به سمت دروازه غلتید و از خط دروازه عبور کرد.

بازپخش اول نشان داد توپ به داخل تیرک برخورد کرده و کاملا از خط دروازه عبور نکرده است. بازپخش بعدی چند ثانیه بعد با تصاویر انیمیشن تایید کرد که توپ بعد از برخورد با دروازه بان به طور کامل از خط دروازه عبور کرده است.

شرکت آلمانی گل کنترل جی ام بی اچ به عنوان شریک فناوری فیفا انتخاب شده است. فناوری خط دروازه فصل گذشته نیز در لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. اما آنها از فناوری چشم شاهین تولید یک شرکت بریتانیایی بهره برده بودند.

فناوری کنترل گل مجهز به 14 دوربین پرسرعت است که اطراف زمین نصب شده و از هفت دوربین نیز بهره گرفته شده است. حرکت توپ بطور خودکار و مداوم به صورت سه بعدی ضبط می شود و عبور توپ از خط دروازه ظرف یک ثانیه به ساعتی که هر یک از داوران به مچ خود بسته اند اعلام می شود.

فناوری کنترل گل اولین بار در جام باشگاههای جهان مورد استفاده قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال فرانسه با درخشش «کریم بنزما» به راحتی هندوراس را از پیش روی برداشت تا در نخستین دیدارش در جام جهانی 2014 برزیل به 3 امتیاز دست یابد.

۱۳۹۳/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...