نسخه چاپی

«س-ك» با 3 سوء سابقه مدیر بانك شد!

عکس خبري -«س-ک» با 3 سوء سابقه مدير بانک شد!

فراهانی با اشاره به سابقه تخلفات س-ك مدیربانك ملی شعبه گروه ملی فولاد گفت: این فرد سه سوء سابقه داشته است كه به محض ارتكاب چهارمین فقره مسئولین حراست بانك متوجه می‌شوند و اورا از شعبه كیانپارس به گروه ملی منتقل می كنند كه به نوعی تنزل جایگاه بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فراهانی نماینده دادستان تهران در رسیدگی به پرونده دادگاه فساد مالی در حاشیه رسیدگی به اتهامات یکی از متهمان این پرونده گفت:‌من تعجب می‌کنم چرا به جای اینکه متهمان اتهامات‌شان را بپذیرند و از مردم و ملت ایران عذرخواهی کنند کارهایشان را انکار می‌کنند.

وی افزود: بهتر بود متهمان به خاطر آبرویی که از نظام برده‌اند و ضربه‌ای که به نظام زده‌اند نه تنها اتهامات‌شان را قبول می کردند بلکه از ملت نیز عذرخواهی می کردند.

وی گفت: این چه صحبتی است که یک متهم می گوید من به خاطر اطمینان به مدیر بالا دستی‌ام 136 فقره اعتبارات اسنادی را گشایش کردم.

فراهانی با اشاره به سابقه تخلفات س-ک مدیربانک ملی شعبه گروه ملی فولاد گفت: این فرد سه سوء سابقه داشته است که به محض ارتکاب چهارمین فقره مسئولین حراست بانک متوجه می‌شوند و اورا از شعبه کیانپارس به گروه ملی منتقل می کنند که به نوعی تنزل جایگاه بوده است.

وی افزود: برای متهم د-م که معاون وی بوده کاملا قابل شهود است که چرا س-ک از کیانپارس به گروه ملی می‌رود.

نماینده دادستان با تاکید بر اینکه نکته که س-ک مدعی است من تا کنون اعتبارات اسنادی و نحوه گشایش آن را تجربه نکرده بودم و به محض حضور در گروه ملی مقرر شد که این کار را انجام دهیم.

فراهانی همچنین با تاکید بر این نکته که اگر تنها دو فقره یا 4 فقره اعتبارات اسنادی توسط متهم د-م امضا شده بود ما برای وی تقاضای تخفیف می‌کردیم اما به این نکته توجه داشته باشید که امضای این متهم پای 136 فقره از گشایش اعتبارات اسنادی وجود دارد.

وی به بخش دیگری از عدم فریب و کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: ما هیچ جا نگفتیم که متهم به تنهایی کلاهبرداری کرده است بلکه شبکه ای دست به دست هم داده اند و به گروه آریا کمک کرده است ایشان هم دست به دست عده ای داده و مجرم است همانطور که خاوری خودش هم متهم بوده است اینها مملکت و ملت را فریب داده‌اند.

فراهانی تصریح کرد: اگر ما س-ک را مفسد فی‌الارض می‌دانیم هر کاری کرده متهم د-م نیز قدم به قدم کارهای او را تکرار کرده است تنها فرقشان این است که س-ک رشوه گرفته اما د-م رشوه نگرفته است.

وی گفت: همه در دادستانی تهران اعم از دادستان و بازپرس معتقدند بودند باید برای د-م نیز اتهام مفسد فی الارض گرفته شود اما بازهم بازپرس ما احتیاط کرد و گفت چون رشوه ای در کار نبوده برای این فرد فساد گرفته نشود.

فراهانی خطاب به قاضی دادگاه گفت:‌من از دادگاه می‌خواهم حتی با توجه اینکه اتهام فساد فی الارض نیست شما در دادگاه به متهم فساد را تفهیم کنید.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود اصل را بر جهالت و بیهوشی و مستی قرار داد اصل بر خوب بودن است و آگاه بودن اگر متهم ادعا کند که علم نداشته است دیگر سنگ بر روی سنگ بند نمی شود و نمی‌توان هیچ کس را متهم کرد مگر می‌شود گشایش اعتباری امضا شود اما فرد امضا کننده به رقم آن توجهی نداشته باشد و 8 صفر را جلوی آن نبیند.

فراهانی گفت: شما یک کارمند ساده لوح بانک را بیاورید و به او بگویید به خاطر اطمینان به مدیر بالادستی‌ات یک نامه را امضا کن امکان ندارد نامه را امضا کند چه برسد به 136 فقره ال‌سی را آن هم یک روز در میان حاضر کرده و امضا کند.

وی گفت:‌ما معتقدیم س-ک و د-م هر دو سرمنشاء این فساد هستند و تنها اگر اندکی د-م دقت می‌کرد این اتفاق نمی‌افتاد.

فراهانی تصریح کرد: اگر تنها یک درصد وظیفه قانونی خود را اعمال می‌کرد چنین اتفاقی رخ نمی‌داد و کافی بود یک بار حداقل وظیفه‌های خود را مرور می‌کرد تا اینگونه سرمنشائ مشکلات این چنینی نباشد.

قاضی در ادامه رسیدگی به پرونده متهم د-م اتهام فساد را تفهیم نکرد و این اتهام را منوط به بررسی بهتر نتیجه کرد.

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...