نسخه چاپی

ایندیپندنت:

ایران - نیجریه؛ ۱۳ نحس جام‌ جهانی!

سایت روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس از بازی ایران - نیجریه به عنوان ۱۳ نحس جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یاد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش از گروه F جام جهانی 2014 مقابل نیجریه به نتیجه تساوی بدون گل رسید تا به اولین امتیازش در این رقابت‌ها دست یابد.

سایت روزنامه «ایندیپنت» انگلیس با انتشار گزارشی تحت‌ عنوان «ایران- نیجریه؛ «13» نحس جام جهانی، کی‌روش طراح اصلی اولین بن‌بست جام» به تحلیل بازی سیزدهم جام بیستم پرداخته است.

در این گزارش آمده است: سرانجام اولین تساوی جام جهانی 2014 برزیل به ثبت رسید چون نیجریه نتوانست از عهده ایران برآید. 39 هزار هوادار 2 تیم که شب گذشته در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا حضور داشتند از روند بازی ناراضی بودند و اعتراض خود را هم نشان دادند، هرچند این نتیجه کمی ناعادلانه بود چون نیجریه حداقل برای گشودن دروازه حریف حملاتی را طرح‌ریزی کرد.

به این ترتیب نحس بودن عدد 13 به اثبات رسید حتی اگر خود کی‌روش هم چنین احساسی نداشته باشد. او تیمش را در زمین دفاعی چید تا دروازه تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخ حضورش در رقابت‌های جام جهانی بسته بماند.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: به این ترتیب 2 تیم همچنان در حسرت 16 ساله خود برای رسیدن به پیروزی در این رقابت‌ها باقی ماندند. آخرین پیروزی 2 تیم به جام جهانی 1998 باز می‌گردد. حالا به طور حتم تیم‌های آرژانتین و بوسنی سئوالات زیادی از نیجریه و البته دفاع ایران در ذهن خواهند داشت.

در ادامه این گزارش با پرداختن به بخشی از موقعیت‌های مهم این بازی آمده است: استفان کِشی، سرمربی نیجریه یک روز قبل از بازی با ایران با هشدار به حریفان گفته بود که عقاب‌ها به قدری خوب هستند که توانایی قهرمانی در برزیل را دارند ولی شواهد موجود در دیدار با ایران نشان می‌دهد که آنها با این روند بازی موفق به این کار نخواهند شد.

این بازی گلی نداشت ولی حداقل یک برنده داشت و آن بوسنی‌و‌هرزگوین بود. شاگردان سافت سوسیچ پس از شکست مقابل آرژانتین حالا خوش‌بینانه‌تر به 2 بازی باقی‌مانده‌ خود در این گروه نگاه می‌کنند.

«ایندیپندنت» در پایان نوشت نوشت: بازی ایران- نیجریه اولین دیدار جام بیستم بود که عنصر منفی به وضوح در آن دیده می‌شد.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...