نسخه چاپی

شكایت‌ازهاشمی‌بدلیل‌اعزام‌هنرمندان‌به‌برزیل

هومن طالبی كه در اولین نشست خبری «یار دوازدهم» نامش به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه معرفی شده بود از سیدجواد هاشمی شكایت دارد و می‌گوید هاشمی بی آنكه حرفی بزند بدون هماهنگی و با بودجه شخصی هنرمندان را به برزیل برده است!

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم «يار دوازدهم» عنوان طرحي است که قرار بود جمعي از هنرمندان و ورزشکاران با بودجه‌اي 4 ميليارد توماني براي تشويق تيم ملي در جام جهاني و تهيه مستند راهي برزيل شوند. سيدجواد هاشمي به عنوان تهيه‌کننده و محمدحسين لطيفي به عنوان کارگردان اين پروژه را همراهي مي‌کردند اما از همان ابتدا با حرف و حديث‌هاي بسياري که بر سر اين پروژه وجود داشت تغييرات بسياري در آن ايجاد شد. از جمله اينکه لطيفي از همراهي گروه انصراف داد و سيدجواد هاشمي با هزينه شخصي جمعي از هنرمندان را با خود به برزيل برد. از شماره ابتدايي مسابقه‌اي هم که هاشمي و طالبي قول آن را داده بودند که به شبکه نمايش خانگي بيايد و قرار بود مجري احتمالي‌اش محمدرضا گلزار باشد هم خبري نشد.

هومن طالبي پس از انتشار خبر انصرافش از اين پروژه گفت: سيدجواد هاشمي به عنوان تهيه‌کننده، به صورت صوري با ما قرارداد بست تا مجوز فيلمبرداري براي 6 مستند و يک مسابقه 52 قسمتي را از وزارت ارشاد براي ما دريافت کند. قراردادي رسمي هم با ما امضا کردند که در آن تمام حق و حقوق مستندها را به ما واگذار کردند. او ادامه داد: هاشمي بعد از اين کار خود را با هنرمندان همراه کرد و در انتهاي کار زماني که دوستان قرار بود به جام جهاني اعزام شوند با اعلام انصراف من، خودش همراه آژانس «تعطيلات رويايي» هنرمندان را به جام جهاني برد. در حالي که ورزشکاران و جانبازاني هم که قرار بود در اين کاروان همراه هنرمندان باشند، برده نشدند. ما تا روز چهارشنبه با آقاي هاشمي در تماس بوديم و مشکلي وجود نداشت اما يک بامداد پنجشنبه با همه بازيگران تماس مي گيرند که براي دريافت مدارک خود به آژانس مراجعه کنيد.

طالبي درباره انصراف جمع زيادي از هنرمندان از اين پروژه توضيح داد: محمدرضا گلزار و محمدحسين لطيفي و تعدادي از هنرمندان از اين پروژه به دليل همين موضوع کناره‌گيري کردند اما تعدادي از هنرمندان هماهنگ با سيدجواد هاشمي با هزينه شخصي وي عازم برزيل شدند. آقاي هاشمي قرار است هزينه‌هاي سفر هنرمندان را خود پرداخت کند و چکي به آژانس تعطيلات رويايي داده تا منزل خود را بفروشد و هزينه را پرداخت کند. او با بيان اينکه سردار عزيزمحمدي هم به اين اتفاقات معترض است، تصريح کرد: ايشان الان در کنار من هستند و به اين اتفاقات اعتراض دارند. ما به زودي شکواييه خود را به مجمع صنفي تهيه‌کنندگان، حراست صدا و سيما، حراست ارشاد و سازمان ميراث فرهنگي مي‌دهيم چرا که حق و حقوق اين پروژه طبق قرارداد تا ابد در اختيار ماست و آقاي هاشمي حقي در اين‌باره ندارد و مبلغ 40 ميليون تومان از قرارداد 290 ميليوني خود را هم دريافت کرده است.

سرمايه‌گذار اوليه «يار دوازدهم» افزود: سام درخشاني و کامران تفتي شب اعزام با من تماس گرفتند که با ما تماس گرفته شده چه کنيم؟ من هم گفتم شما از سفر لذت ببريد. ما که نمي‌توانيم مقابل سفر شما به برزيل بايستيم و در واقع ما اجازه پخش فيلم را نخواهيم داد چون اين حق در اختيار ماست. من براي چند مراسمي که پيش از رفتن هنرمندان برگزار شد و مبلغي که به برخي هنرمندان از جمله محمدحسين لطيفي، سيدجواد هاشمي و ... پرداخت کردم بالاي يک ميليارد تومان از دست دادم. مستند ما بلاتکليف خواهد ماند چون بايد با حضور پيشکسوتان داوري و ورزشي ساخته مي‌شد، نه اينکه عده‌اي هنرمند براي خوشگذراني به برزيل بروند. رضا يزداني، حسام نواب‌صفوي، پژمان جمشيدي، سياوش خيرابي، فاطمه گودرزي، مهراب قاسم‌خاني، سيدجواد هاشمي، محسن تنابنده، ليندا کياني، نرگس محمدي، کامران تفتي، مهران غفوريان، محمدرضا شريفي‌نيا، يوسف طاهريان، سحر زکريا، بابک اردلان و مهدي پاکدل هنرمنداني هستند که براي حمايت از تيم ملي به برزيل سفر کرده‌اند.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...