نسخه چاپی

هشدار ویكی‌پدیا به كاربران: مواظب لینك‌های تبلیغاتی باشید

عکس خبري -هشدار ويکي‌پديا به کاربران: مواظب لينک‌هاي تبليغاتي باشيد

بدافزارهای ضمیمه تبلیغات منتشر شده بر روی دانشنامه ویكی پدیا از نوع بدافزارهایی است كه به «كلیك تقلبی» مشهور هستند و همزمان می‌توانند چندین وب سایت را هدف قرار دهند.

به گزارش نما ، بنیاد ویکی مدیا به کاربران دانشنامه آنلاین ویکی پدیا در سراسر جهان هشدار داده است مواظب لینک‌های تبلیغاتی که بر روی صفحات این وب سایت قرار گرفته است، باشند.
ویکی پدیا اعلام کرده است برخی از این لینک‌های تبلیغاتی حاوی بد‌افزارهایی است که می‌تواند عملکرد مرورگرهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش وب سایت computerworld، یکی از مدیران بنیاد ویکی مدیا در وبلاگ خود اعلام کرده است که این بنیاد هیچگاه آگهی‌های تبلیغاتی را بر روی ویکی‌پدیا قرار نمی‌دهد، ولی اگر کاربران در صفحات ویکی پدیا به آگهی‌های تبلیغات شرکت‌های انتفاعی برخوردند، باید مواظب بدافزارهای همراه آنها باشند.

براساس این گزارش، بدافزارهای ضمیمه تبلیغات منتشر شده بر روی دانشنامه ویکی پدیا از نوع بدافزارهایی است که به «کلیک تقلبی» مشهور هستند و همزمان می‌توانند چندین وب سایت را هدف قرار دهند.

این بدافزار می‌تواند مرورگرهای کروم و اینترنت اکسپلورر را تحت تاثیر قرار دهد.
انتشار این بدافزار در ویکی پدیا از این جهت راحت‌تر است که این دانشنامه آنلاین فاقد هرگونه آگهی تبلیغاتی است.

بنیاد ویکی مدیا هزینه وب سایت‌های تحت مدیریت خود را از محل دریافت کمک‌های اهدایی دریافت می‌کند.

این مقام مسئول ویکی مدیا به کاربران توصیه کرده به هنگام بازدید از وب سایت ویکی مدیا قابلیت add-ons را بر روی این وب سایت‌ غیرفعال کنند، چرا که حتی اگر آگهی تبلیغاتی کاذب از روی این وب‌سایت‌ها حذف شود، باز هم این ویروس به قوت خود باقی خواهند ماند.

بازدید از صفحات وب از طریق HTTPS نیز از جمله روش‌های مقابله با این آگهی‌های حاوی بدافزار است.

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...