نسخه چاپی

استفاده از عینك آفتابی از دو سالگی

عکس خبري -استفاده از عينک آفتابي از دو سالگي

یك چشم پزشك عنوان كرد: از سن دو سالگی استفاده از عینك آفتابی در مواقع قرار گیری در مقابل نور آفتاب ضروری است.

به گزارش نما، دکتر بهرام ایزدی در گفت و گو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، کدورت و التهاب قرنیه، آب مروارید و کاهش بینایی و پیری زودرس چشم را از اثرات زیان‌بار اشعه ماوراءبنفش خورشید عنوان و تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با این اثرات زیان‌بار کوتاه کردن مدت قرارگیری در آفتاب و استفاده از عینک آفتابی است.

وی افزود: عینک آفتابی بسته به میزان استاندارد بودن آن تا حد زیادی مانع رسیدن اشعه های زیان‌بار خورشید به چشم خواهد شد.

ایزدی استفاده از عینک آفتابی را در تمامی سنین ضروری دانست و اظهار کرد: از سن دو سالگی استفاده از عینک آفتابی در مواقع قرارگیری در مقابل نور آفتاب ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم پوشش کامل و مناسب عینک بر روی چشم، عنوان کرد: علاوه بر پوشش کامل چشم توسط عینک، سبک بودن عینک مورد استفاده نیز مهم است.

ایزدی رنگ های خاکستری و قهوه ای را بهترین رنگ عینک آفتابی عنوان کرد و افزود: انتخاب رنگ عینک آفتابی بسته به شرایط محیطی فرد متفاوت است، به گونه‌ای که رنگ طلایی برای شرایط برفی و رنگ آبی برای شرایط کوهستانی توصیه می‌شود.

این چشم پزشک UV مناسب عینک را 400 اعلام و تصریح کرد: تشخیص استاندارد و مرغوب بودن عینک به راحتی و با استفاده از دستگاه هایی که در مطب های چشم پزشکی و عینک فروشی های معتبر وجود دارد، امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ استفاده از عینک آفتابی در جامعه و به خصوص در میان روستاها جا نیفتاده، عنوان کرد: دامداران و کشاورزانی که این روزها و در فصل برداشت در سر مزارع هستند، بیش از همه به استفاده از عینک آفتابی نیاز دارند.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...