نسخه چاپی

پس از گذشت 100 روز هنوز از هواپیمای مالزی خبری نیست

100 روز گذشت هواپیمای مالزی پیدا نشدبا وجود گذشت 100 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافری مالزی، هنوز این هواپیما پیدا نشده است.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: به نقل از خبرگزاری ها، مقامات مالزی اعلام کردند همچنان به جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده این کشور ادامه می دهند.

روز 8 مارس 2014 (17 اسفند 1392) یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در پرواز شماری ام اچ 370 با 239 سرنشین از کوالالامپور به مقصد پکن حرکت کرد اما به هنگام پرواز در این مسیر، ناگهان ناپدید شد و از سرنوشت آن هنوز خبری نیست.

"نجیب عبدالرزاق" نخست وزیر مالزی با انتشار متنی در توئیتر گفت: مالزی به ادامه جستجوها متعهد است. در یکصدمین روز از فقدان هواپیما، سرنشینان هواپیما و خانواده های آنها را به یاد می آوریم.

"هشام الدین حسین" سرپرست وزیر حمل و نقل مالزی هم اعلام کرد: عملیات جستجو، وارد مرحله بسیار سختی شده است. تا پیدا کردن هواپیما از پای نمی نشینیم. سرنشینان هواپیما را فراموش نمی کنیم.

شرکت هواپیمایی مالزی به تازگی و در نخستین مرحله به خانواده 7 مسافر هواپیمای ناپدید شده، غرامت پرداخت کرده است. غرامت پرداخت شده بابت هر مسافر، 50 هزار دلار است و بقیه مبلغ غرامت نیز پس از پایان عملیات جستجو و مشخص شدن سرنوشت هواپیما پرداخت خواهد شد.

بیشتر مسافران هواپیما تبعه کشور چین بودند. در میان مسافران پرواز هم 2 شهروند ایرانی حضور داشتند.

علاوه بر چین و مالزی، تعدادی زیادی از کشورها از جمله انگلیس، آمریکا و انگلیس با بکار گیری نیروهای نظامی و غیرنظامی خود در حال جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده هستند.

عملیات جستجو برای یافتن هواپیما در ابتدا، در آب های ساحلی چین و مالزی انجام شد اما نتیجه ای به دنبال نداشت. پس از آن براساس حدس جدی، محدوده جستجوها به منطقه جنوب اقیانوس هند در غرب استرالیا منتقل شد.

برپایه این حدس جدی، هواپیمای مسافربری مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن، ناگهان مسیر خود را به سمت غرب و سپس جنوب اقیانوس هند تغییر داد و به دلیل اتمام سوخت، سقوط کرده است. هم اکنون جستجوها در این منطقه با دریایی به عمق حدود 4 هزار متر ادامه دارد.

عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما به طور میانگین هر روز یک میلیون دلار هزینه دارد. در این عملیات جستجو علاوه بر استفاده از ماهواره ها، از کشتی ، هواپیما و زیردریایی های بدون سرنشین استفاده می شود. 7 کشور به صورت گسترده در زمینه جستجوی هواپیما، در حال فعالیت هستند.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده اند که به ترتیب 3.3 میلیون دلار و 563 هزار دلار برای عملیات جستجوی هواپیما، هزینه کرده اند.

ایالات متحده تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و کرهٔ جنوبی، بیش از ۵۶۳ هزار دلار صرف عملیات اکتشافی کرده‌اند.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...