نسخه چاپی

مشاور هاشمی:روحانی از هاشمی تأثیر می‌پذیرد

مشاور هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه شخصیت آقای روحانی یك شخصیت مستقل است اما از آیت‌الله هاشمی تاثیر می‌پذیرد، گفت: ملاقات‌های‌ هاشمی با رهبر معظم انقلاب به صورت ادواری و صمیمانه برگزار می‌شود ولی زمان مشخصی ندارد.

به گزارش نما، غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم به آرمان گفت: من به‌عنوان شاهدی که در اکثر جلسات آیت‌الله هاشمی در سال گذشته حضور داشتم و بعضا خودم مسبب برگزاری جلسات دانشجویان با ایشان بودم، شهادت می‌دهم که آقای‌ هاشمی واقعا نمی‌خواست در انتخابات حضور یابد.

رجایی ادامه داد: در اواخر اسفند 91 زمانی که از ایشان پرسیدم برای انتخابات ریاست‌جمهوری چه کار می‌خواهید بکنید؟ گفتند: من نمی‌آیم. وقتی گفتند نمی‌آیم، من که با ادبیات گفتاری ایشان تقریبا آشنا هستم، این حرف را به حساب موضع موقت یا تاکتیک نگذاشتم، یقین داشتم تصمیم ایشان به نیامدن قطعی است.

مشاور هاشمی افزود: در ملاقاتی هم که در یک عصر جمعه در اواسط اردیبهشت 92 در منزل با ایشان داشتم و بحث درباره انتخابات و عطش جامعه نسبت به آمدن ایشان شد، باز شنیدم که گفتند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم. مورد سوم اینکه ایشان صریحا گفته بودند من در انتخابات 92 وارد نمی‌شوم. این را هم اضافه کنم اینکه برخی می‌گویند آقای ‌هاشمی گفته من ثبت‌نامم را خلاف شرع می‌دانم، درست نیست و آقای ‌هاشمی با این ادبیات صحبت نمی‌کند. از اسفند 91 تا اواسط اردیبهشت‌ماه 92، هرچه مستند است، دال بر تصمیم به عدم حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری است چون واقعا ایشان قصد آمدن نداشت، ضمن اینکه درمورد وضعیت جامعه با توجه به اخبار موثقی که به دستش می‌رسید، نگران بود.

رجایی اظهار داشت: در آن زمان هنوز آرایش انتخاباتی مشخص نشده بود،‌ حاج آقا به شخص خاصی نظر نداشتند و منتظر بودند تا ترکیب نهایی کاندیداها مشخص شود و من در طول این مدت جانبداری نسبت به شخص خاصی از کاندیداها ندیدم.

«آقای روحانی هم گزینه‌ای بود که در کنار آیت‌الله هاشمی هنگامی که ثبت‌نام کردند، مطرح شد. حتی زمانی که آیت‌الله ثبت‌نام کردند، آقای روحانی خواستند انصراف بدهند ولی حاج‌آقا قبول نکردند و گفتند شما بمانید. بعدها ما مطلع شدیم که آیت‌الله می‌دانستند که ممکن است اتفاقاتی بیفتد و در این مورد هوشمندانه برخورد کردند تا شخصی مثل دکتر روحانی که تا حدودی به مشی و تفکر اعتدالی ایشان نزدیک است در عرصه انتخابات حضور داشته باشد.»

مشاور ‌هاشمی با بیان اینکه در اینباره که می‌گویند روحانی، ‌هاشمی دوم است و دولت روحانی، دولت‌ هاشمی است باید تصریح کنم که ‌هاشمی نسخه دوم ندارد و این دولت نیز دولت‌ هاشمی نیست، ولی دولتی است که آقای‌ هاشمی ایده‌آل‌های خود را در آن جست‌وجو می‌کند و دوست دارد تجربه‌های خود را به آن منتقل کند و روحانی نیز به این تجربه‌ها احترام می‌گذارد.

وی با بیان اینکه شخصیت آقای روحانی یک شخصیت مستقل است و درعین حال همانگونه که متاثر از برخی افراد است، از آیت‌الله هاشمی نیز که دوستی 30 ساله با ایشان دارد، تاثیر می‌پذیرد، گفت: ملاقات‌های‌ هاشمی با رهبر معظم انقلاب به صورت ادواری و خیلی صمیمانه برگزار می‌شود ولی زمان مشخصی ندارد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...