نسخه چاپی

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با نما :

دادستانی به پرونده بانك پاسارگاد ورود كند/باید در نظام اسلامی از بیت المال صیانت كرد

عکس خبري -دادستاني به پرونده بانک پاسارگاد ورود کند/بايد در نظام اسلامي از بيت المال صيانت کرد

نادر قاضی پور گفت:باید در نظام اسلامی از بیت المال صیانت كرد باید با خاطیان در هر لباسی و به هر كسی كه وابسته هستند برخورد شود.

به گزارش نما ،بانك پاسارگاد در پي اظهارات نادر قاضي پور، نماينده مردم اروميه در مجلس نهم مبني بر دريافت وام هشت ميليارد دلاري اين بانك از بانك مركزي و سرمايه گذاري در دوبي، از اين نماينده شكايت كرد نادر قاضي پور، نماينده مردم اروميه در مجلس نهم در جريان بررسي كليات طرح دايمي شدن قانون اصلاح موادي از قانون تشكيل سازمان بازرسي، در نطق پيش از دستور جلسه علني 26 فروردين ماه به بيان اظهاراتي در خصوص بانك پاسارگاد پرداخت و اعلام كرد كه اين بانك هشت ميليارد دلار سرمايه گذاري در دوبي با منابع دولتي انجام داده است در پي اظهارات اين نماينده مجلس بانك پاسارگاد به خاطر اظهارات قاضي پور عليه اين بانك از وي شكايت كرده است.
نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس نهم درباره علت شکایت بانک پاسگارد از خود اظهار داشت : من هم این موضوع را شنیدم ودر برخی از سایتها دیدم در بررسی اختیارات و وظایف سازمان بازرسی کل کشور بنده یک عرضی داشتم گفتم چرا بقال سر خیابان را می شود راحت بازرسی کرد اما وقتی سازمان بازرسی کل کشور می خواهد بداند 8 میلیارد دلار پولی که از حساب بانک مرکزی خارج شده و به یکی از بانکها داده شده الان کجاست سنگ جلوی پایش می اندازند.
وی ادامه داد: مبلغ 4 میلیارد دلاری توسط بانک پاسارگاد برای تبدیل و انتقال ارز دریافت شده است که هر 2 خلاف قانون انجام شده است ، برخی قدرتها هم به سازمان بازرسی اجازه بازرسی بیشتر ندادند و این سازمان هم به دادسرای تهران شکایت کرده و و کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارجاع شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: اين بانك هشت ميليارد دلار سرمايه گذاري در دوبي با منابع دولتي انجام داده است و این تخلف جدی است آنها پولها را از بیت المال خارج و به دوبی برای سرمایه گذاری برده اند آنجا آقایان به دنبال خرید معدن و بتن آماده بودند من تا آخرین لحظه پیگیر این پرونده هستم و با خاطیان هم باید برخود شود و من از دادستان محترم تقاضا دارم این پرونده را بطور ویژه بررسی کنند.
قاضی پور درباره اینکه ایا از شکایت بانک پاسارگاد ناراحت شده است گفت: شکایت بانک پاسارگاد من را محکم تر و خوشحال تر کرد که برای احقاق حق مردم تلاش بیشتری انجام دهیم ، باید در نظام اسلامی از بیت المال صیانت کرد باید با خاطیان در هر لباسی و به هر کسی که وابسته هستند برخورد شود.
گفتني است پيش از اين يك مقام در بانك مركزي به خبر دريافت وام هشت ميليارد دلاري بانك پاسارگاد واكنش نشان داده و اعلام كرده بود كه اصلااينكه بانكي به طور ارزي از بانك مركزي وام ريالي يا ارزي بگيرد وجود ندارد و در ارتباط با وام ريالي، خط اعتباري براي بانك ها در نظر مي گيرند كه سود آن نيز بالااست و از اين رو بانك ها سعي مي كنند هر چه سريع تر نسبت به بازپرداخت مبلغي كه از خط اعتباري خود استفاده كرده اند اقدام كنند، ضمن اينكه بانك پاسارگاد هيچگونه خط اعتباري ريالي هم از بانك مركزي درخواست نكرده است. لذا اينكه هشت ميليارد دلار به يك بانك خصوصي وام پرداخت شده و در دوبي سرمايه گذاري شده تكذيب مي شود.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
1
0
۱۳۹۳/۳/۳۰
مديرعامل بانک پاسارگاد يکي از دوستان هاشمي و کاره اي در مجمع تشخيص است.پس کسي نمي تواند به ايشان کاري بکند
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...