نسخه چاپی

بازیكنان ایران در صورت صعود روزه می‌گیرند

پیش‌بینی می‌شود بازیكنان تیم‌های ملی ایران، الجزایر، بوسنی و هرزگوین و همچنین ساحل عاج، غنا، نیجریه، فرانسه و بلژیك در حین جام جهانی روزه بگیرند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مسابقات جام جهاني 2014 امسال در شرايطي از تاريخ 23 خرداد آغاز شد که پس از سال 1986 اين پيکارها به علت آغاز ماه مبارک رمضان از 11روز ديگر براي مدتي با اين ماه عزيز همزمان مي شود.به همين خاطر پيش‌بيني مي‌شود بازيکنان تيم‌هاي ايران، بوسني و هرزگوين، الجزاير، همچنين ستاره‌هاي مسلمان تيم‌هاي ساحل عاج، غنا، نيجريه، فرانسه و بلژيک نيز به هنگام برگزاري جام جهاني فريضه ديني خود را انجام دهند.

بر اساس گزارش يک سايت هلندي در مسابقات جام جهاني برزيل شمار بازيکنان مسلمان زياد است و با توجه به اعتقادات قوي تصور مي‌شود با اجازه از مسئولان فني تيم خود روزه خود را بگيرند.

طبق گزارش اين روزنامه ناصر چدلي از تيم ملي بلژيک از جمله بازيکناني است که عنوان کرده حتي در صورت راهيابي شياطين سرخ (بلژيک) به دور يک هشتم نهايي اين مسابقات مي‌خواهد روزه خود را بگيرد. طبق پيش‌بيني‌هاي اين نشريه بازيکنان ديگري هم در جام هستند که قصد دارند حتي با ادامه حضورشان در جام جهاني مبادرت به گرفتن روزه کنند.

طبق گزارش اين نشريه بازيکنان تيم ايران به علت اعتقادات قوي در صورتي که بتوانند بعد از تساوي بدون گل شب گذشته مقابل نيجريه در دو بازي بعدي يعني آرژانتين و بوسني‌ هرزگوين امتيازات کافي براي راهيابي به دور يک هشتم نهايي بگيرند روزه‌هاي خود را نيز به جا مي‌آورند.

اين روزنامه افزوده است، کارلوس‌کي‌روش سرمربي ايران پس از سه سال حضور در کشورمان با فرهنگ و اعتقادات ايرانيان آشنايي کافي پيدا کرده و به طور قطع در صورت صعود تيمش و روزه‌گيري بازيکنان راه حل مناسبي براي اين موضوع خواهد يافت.

نشريه هلندي در پايان گزارش خود به اين نکته اشاره کرده که در دين مبين اسلام افرادي که مريض يا کودک هستند، زنان باردار و افراد مسافر از جمله کساني هستند که مي‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه نگرفته و قضاي آن را در وقتي ديگر ادا کنند.

پيکارهاي جام جهاني از پنج‌شنبه گذشته با ديدار افتتاحيه برزيل و کرواسي آغاز شد و به مدت يک ماه ادامه خواهدداشت.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...