نسخه چاپی

مان از دیدار مجدد ظریف و اشتون خبر داد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آغاز دیدار این مقام اتحادیه اروپا با وزیر خارجه كشورمان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مایکل مان»، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آغاز دیدار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با این مقام اتحادیه اروپا خبر داد.

آقای مان در توئیتر خود نوشته است: «اشتون در حال دیدار با ظریف است. گفت‌وگوهای کارشناسی به موازات این مذاکرات ادامه دارند.»

پنجمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ برای حل و فصل مناقشه یک دهه‌ای کشورهای غربی با این برنامه از روز دوشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است. قرار است این مذاکرات تا ۳۰ خرداد ادامه داشته باشند.

دور پیشین مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 که چهارمین دور این مذاکرات از زمان توافق موقت ژنو بود 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد اما بدون پیشرفتی محسوس پایان یافت. در این دور از مذاکرات قرار بود نگارش پیش‌نویس راهکار جامع توافق هسته‌ای آغاز شود، اما دو طرف به دلیل آنچه آن را زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل خواندند نتوانستند به این هدف دست پیدا کنند.

ایران و گروه 1+5 در سوم آذرماه سال گذشته به توافقی موقت موسوم به «طرح اقدام مشترک» برای حل چالش یک دهه‌ای غرب با برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند. این توافق از 30 دی ماه وارد مرحله اجرایی شده است.

در متن توافقنامه ژنو پیشنهاد شده در صورتی که طرفین نتوانند پس از اتمام گام 6 ماهه اول، یعنی تا 29 تیرماه به راهکار جامع هسته‌ای دست پیدا کنند این دوره را تا 6 ماه تمدید کنند. ایران و گروه 1+5 از زمان عقد توافقنامه موقت ژنو تا کنون 4 دور در وین دیدار کرده‌اند.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...