نسخه چاپی

متهم: فقط دو كیف پر از پول گرفتم

عکس خبري -متهم: فقط دو کيف پر از پول گرفتم

متهم خ ا مدیرعامل سابق ایمیدرو گفت:موسسه ای برای كمك به افرادنیازمند ایذه تاسیس كرده و ۵۰۰نفر با كمك من ادامه تحصیل دادندچگونه من می توانم پولی برای خودم بردارم.

به گزارش نما به نقل از فارس، خ الف معاون یکی از وزرا در ادامه دفاعیاتش به موضوع تأسیس یک مؤسسه ویژه کمک به برخی از افراد نیازمند در شهرستان ایذه اشاره کرد.

وی افزود: 500 نفر از کسانی که در این شهرستان ترک تحصیل کرده بودند موفق شدند با کمک من و دوستان در مقطع لیسانس درس بخوانند چگونه می‌شود که من بخواهم پولی را برای خودم بردارم.

وی در ادامه از دفاعیاتش به موضوع یک جلسه عمومی اشاره کرد و گفت: در مهمانسرای گروه ملی فولاد آقای خ معاون استاندار، آقای ح رئیس سازمان صنایع و معادن استان، آقای ط رئیس شهرک‌های صنعتی استان و برخی دیگر از معاونین و مدیران استان حضور داشتند که در آن جلسه آقای ر مدیر گروه ملی فولاد نیز بود و بحث ساخت مجتمع شهر ایذه به میان آمد.

وی افزود: در آن جلسه آقای ر پذیرفت کل هزینه‌های ساخت این مجموعه را به ما بپردازد و در سه فقره مبالغ مختلفی به ما داد که 230 میلیون از این مبالغ صرف خرید زمین شد.

وی افزود: این فرد 50 میلیون به حساب هیئت مدیره واریز کرد و یک 100 میلیون نیز نقداً داد و در ادامه ماجرا دو فقره چک 200 میلیونی هم به ما داد که جمع آن به 550 میلیون رسید.

قاضی از او پرسید در بخشی از دفاعیات‌تان صحبت از رقم 900 میلیونی شده است متهم گفت: روز اولی که مرا گرفتند و آقای فراهانی از من بازجویی کرد و درباره مبلغ دقیق پول‌های واریز شده از من پرس‌وجو کرد اما من از آنجایی که واقعاً از آن اطلاعی نداشتم سرهم گفتم شاید 600 شاید هم 900 میلیون تومان.

قاضی به او گفت آیا در خلال پول‌هایی که گرفتید ارز یا یورو هم وجود داشت یا نه، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی وجود نداشت و من ارز و سکه و دلاری ندیدم. تنها دو کیف به من دادند که در آن پول بود ولی از ارز و سکه خبری نبود.

متهم گفت: یکی از این کیف‌ها را در هتل لاله به من دادند و دیگری را هم در زیرزمین مجتمع شهرک‌های صنعتی به من دادند در حالی که یک ریال از این پول‌ها هم در زندگی من وارد نشد.

قاضی از متهم پرسید شما اگر چنین شغلی نداشتید آیا چنین پولی به شما می‌دادند.

متهم پس از مکث کوتاهی گفت: من واقعاً نمی‌دانم.

قاضی گفت اگر برادر شما از گروه ملی فولاد پول طلب می‌کرد به او می‌دادند.

متهم گفت: نمی‌دانم.

این فرد ادامه داد: ایمیدرو سالانه 300 میلیارد تومان به نیازمندان و مجموعه‌هایی که نیازمند کمک هستند می‌دهد. در این میان آقای ر نیز پیش از خصوصی شدن از گروه ملی فولاد سالانه یک و نیم میلیارد به مستمندان و مجموعه‌های نیازمند پول می‌داد.

خ الف افزود: آقای ر با شناختی که از شهر ایذه داشت و با نگاه مثبتی که به کار خیر داشت به افرادی که نیازمند کمک بودند کمک می‌کرد و از آنجا که من هم را می‌شناخت من صرفاً مسئولیت معرفی مجموعه‌های نیازمند را برعهده داشتم.

این متهم در پاسخ به سؤال قاضی که از وی از درباره اصرارش مبنی بر دادن یک خانه به او پرسیده بود، گفت: من اصلاً یادم نمی‌آید که برای گرفتن یک خانه از گروه آریا درخواست کمک کرده باشم.

وی افزود: من جمعاً 6 یا 7 بار خسروی را دیده بودم سه دفعه در دفتر وزیر دو دفعه در دفتر خودم یک بار هم در مراسم افطاری که برخی از نمایندگان مجلس در آن حضور داشتند.

متهم با گلایه از دادگاه گفت: متأسفانه یک اتفاقی در کشور افتاده و جرمی واقع شده اما همه جمع شدند و قصد دارند افراد بی‌گناه را در این جرم شریک کنند.

قاضی خطاب به وی گفت: این حرفها را که شما منکر آن می‌شود آقای و گفته است و شما هم در ابتدای جلسه این فرد را تأیید کرده و گفته بودید وی فرد خوبی است.

متهم در پاسخ به قاضی گفت: من نمی‌دانم شاید آقای ر در شرایط عادی این حرفها را نزده حتی اگر در شرایط عادی این حرفها را زده است مردانگی در رفقات بین ما رعایت نکرده و این حرفها را من تکذیب می‌کنم.

وی افزود: من مسئولیتی نداشتم که آقای ر بخواهد بیاید پیش من و از من درخواست مساعدت کند آقای قاضی باید یک نکته را توجه داشته باشد کل محصول فولاد کشور بین 20 تا 26 تن در سال است که از این میزان 14.5 تن تولید داخلی است حال به این نکته توجه داشته باشید که سهم گروه ملی فولاد 2.7 میلیون تن است حتی اگر من با افزایش 5 هزار تنی تولید فولاد گروه ملی در ماه هم موافقت می‌کردم مجموعش در یک سال 60 هزار تن می‌شد آیا واقعاً این رقم در مقابل 14.5 میلیون تن اخلال به حساب می‌آید.

وی گفت: من در مدت فعالیتم مشکل زنجیره تولید فولاد را حل کردم شما خودتان در جریان هستید ما در تأمین مواد اولیه هیچ کار مثبتی را انجام ندادیم ما مواد اولیه‌ خود را به خارج از کشور می‌فرستیم و بعد شمش وارد می‌کنیم من تنها کارم این بود که در ایمیدرو آمدم و این زنجیره را تکمیل کردم آمدیم و با توافق انجام شده تکمیل این زنجیره را به ستاد فرمان اجرایی امام و بنیاد مستضعفان سپردیم.

وی گفت: من معاون آقای ن در اتاق بازرگانی ایران هستم. برای اولین بار است که یک مدیر دولتی توانسته نفر دوم اتاق بازرگانی باشد بروید آمار مرا از همان افراد دربیاورید ببینید من چه کارهای کرده‌ام.

وی در بخش دیگری از دفاعیات خود با اعلام این مطلب که روز اول در دادسرای گفتند باید 600 میلیون تومان به حساب خزانه واریز کنم، گفت: اگر همان روز به من می‌گفتند 2 میلیارد تومان هم واریز کن به دلیل حسن نیتی که داشتم این کار را می‌کردم. آقای قاضی در شهرک حسین‌آباد و محمودآباد اصفهان 1200 شرکت و کارخانه تولیدی وجود دارد که سالانه 400 میلیون تن سنگ تولید می‌کنند من بارها به این شهرک‌ها رفته‌ام و مشکلات آنها را از نزدیک دیدم و کمک‌شان کردم 2 سال و یکماه مدیر شهرک‌های صنعتی بودم و در این مدت 211 روز مأموریت رفتم 894 شهرک صنعتی داریم که من در مدت فعالیتم 750 تای آن را از نزدیک بازدید کردم.

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...