نسخه چاپی

متهم:طی 83 روز از تلی از خاك كارخانه ساختم

عکس خبري -متهم:طي 83 روز از تلي از خاک کارخانه ساختم

در یازدهمین جلسه دادگاه فساد بانكی یكی از متهمان ماجرای راه‌اندازی 83 روزه یك كارخانه را تشریح كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد بانکی ۳ هزار میلیارد تومانی متهم ح.س به اتهاماتش رسیدگی شد و از سوی نماینده دادستان این فرد متهم به شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و همچنین شرکت در پولشویی متهم شد.

این فرد در دفاع از خودش هیچ یک از اتهامات را نپذیرفت و مدعی شد من از سال 81 به عنوان یک مهندس در گروه آریا مشغول فعالیت شدم.

این فرد ادامه داد: من در مدت 9 سال 4 کارخانه را برای گروه آریا از تلی از خاک ساختم و به بهره‌برداری رساندم.

ح.س به افتتاح کارخانه‌ای در 83 روز اشاره کرد و گفت: به من مقداری زمین دادند و گفتند باید در اینجا کارخانه‌ای بنا کنی من هم در مدت 83 روز این کارخانه را راه‌اندازی کردم به گونه‌ای که به تولید رسیده و حتی سودده بود.

متهم در ادامه دفاعیاتش به موضوع جعل امضایش پای برخی مدارک یکی از شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از بازداشت مدارکی را به من نشان دادند و گفتند که من آنها را امضا کرده‌ام در حالی که هیچ کدام امضا من نبود و امضایم توسط افرادی که نمی‌‌دانم جعل شده بود.

این متهم با اشاره به اینکه من هیچگاه کار اعتباری و مالی انجام ندادم گفت: من فقط یک مهندس بودم که پروژه‌هایی شبیه به آبرسانی به مردم شهر داماش را به عهده داشتم.

وی درباره اینکه چند درصد از سهام کارخانه آهن و فولاد ل به اسم شما بوده است گفت: دو درصد از سهام این کارخانه به اسم من بود که آن دو درصد در قبال 2.5 میلیون تومان به طلبی که از گروه آریا داشتم به من داده شد در حالی که ارزش واقعی سهام یک میلیون تومان بیشتر نبود و حال امروز حتی آن سهام دو دصدی هم دیگر به من تعلق ندارد.

وی بار دیگر موضوع گشایش اعتبارات اسنادی به میزان 6 فقره را تکذیب کرده و گفت: من هیچ اطلاعی نسبت به این گشایش‌ها نداشته‌ام زیرا اصلاً من نفر سوم شرکت و کارخانه به حساب می‌آمدم.

قاضی از او پرسید آیا اظهاراتی که پیش از این در دادسرا گفته‌ای را قبول داری.

متهم گفت: بله من تمام اظهاراتی را که پیش از این در دادسرا در جریان بازجویی گفته‌ام قبول دارم.

وی گفت: بروید حقوق من را نگاه کنید من در طول این 9 سال هیچگاه حقوقم به طور غیرمنطقی افزایش پیدا نکرده و در این مدت حقوقم به اندازه یک کارمند معمولی بود.

متهم ح.س خاطرنشان کرد: اگر به من می‌گفتند قرار است در کره ماه باغبانی کنم بیشتر برایم قابل باور بود تا اینکه امروز در این دادگاه حاضر شده‌ام و به اتهاماتم رسیدگی می‌شود من از شما درخواست برائت دارم.

وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت تا از موکلش دفاع کند و در دفاعیاتش گفت: موکل من سرش در کار خودش بوده و اصلاً شرکت در اختلال و پولشویی در اندازه‌های وی نبوده است.

وکیل وی گفت: موکل من در همان ابتدای رسیدگی به پرونده به موضوع جعل امضایش اشاره کرده بوده و گفته می‌شود امضاهایی که پای برخی از مدارک به پای وی ثبت شده جعلی است.

بار دیگر متهم برای اخذ آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفته در پاسخ به سؤال قاضی پرونده در رابطه با دسته چکی که به نام وی ثبت شده بود گفت: من اصلاً روحم از این دست چک خبر نداشته است.

وکیل متهم گفت: طبیعی است زمانی که افرادی عضو هیئت مدیره یک شرکت یا کارخانه می‌شوند نمونه امضایشان به بانک ارائه می‌شود شاید از همان طریق جعل صورت گرفته و دسته چک به نام متهم صادر شده است.

متهم بار دیگر موضوع اتهامات مندرج در کیفرخواست را نپذیرفت و از دادگاه تقاضای برائت کرد.

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...