نسخه چاپی

حسینی: داعش را بزرگ نكنید

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه نیازی به كمك نظامی سایر كشورها به عراق نیست گفت: اقدامات داعش در عراق بزرگ نمایی می‌شود.

به گزارش نما ، سیدباقر حسینی، عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات گروه داعش در عراق به شبستان گفت: تعداد گروه داعش هم اندک است و هم اینکه بعثی های عراق با این گروه به نوعی تعامل دارند درست است با انها همکاری نمی کند ولی حرکت داعش در جهت اهداف بعثی هاست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه شب گذشته این گروه به دلیل شکستهایی که در عراق داشته است به جان هم افتاده اند و قطعاً و یقیناً شکست این گروه در عراق به زودی فرا می‌رسد.

حسینی با بیان اینکه هیچ انسانی نه مسلمان و نه غیرمسلمان این گروه را قبول ندارد بیان کرد: گروهک داعش نه جایگاهی بین مردم عراق دارد و نه جایگاهی در جهان دارد بنابراین این گروهک تلاش دارد اقدامات تروریستی خود در عراق را بزرگنمایی کند و برخی رسانه‌ها نیز در همین راستا عمل می کنند.

حسینی تاکید کرد: طبیعی است که این گروهک وقتی بین مردم عادی که هیچگونه اسلحه ای برای دفاع از خود ندارند عده ای را بکشند و رعب و وحشت ایجاد کنند ولی در درگیری با نیروهای مسلح و دولتی هیچ گونه موفقیتی کسب نکرده اند.

وی با بیان اینکه داعش توانمندی آنچنانی برای تصرف عراق و همچنین سایر اقداماتی که مدنظر دارد در عراق ندارد گفت: از نظر ما هیچ ضرورتی برای ورود نیروهای خارجی به عراق برای سرکوب داعش وجود ندارد مگر اینکه این کشورها بخواهند اهداف خاص خودشان را در عراق دنبال کنند یعنی اینکه امریکا اگر بخواهد به عراق بیاید ممکن است با ورود این کشور وضعیت عراق بدتر هم شود و به همین دلیل دولت و مردم عراق باید خودشان این گروه را شکست دهند و هیچ نیروی خارجی نیز نباید در این زمینه مداخله کند.

وی در مورد اینکه ایا تقاضای کمکی از ایران برای ارسال کمک به عراق انجام شده است گفت:‌با توجه به فتوای جهادی که ایت الله سیستانی داده است مقامات عراقی اعلام کرده اند بیش از حد انتظار مردم عراق اعلام آمادگی کرده اند و نیروی نظامی دارند پس به همین دلیل نیازی به ورود نیروهای نظامی از سایر کشورها به عراق نیست.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...