نسخه چاپی

با دیدن تقریظ رهبری،‌ روحی دوباره گرفتم

نویسنده كتاب "من زنده‌ام" ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان كرد: خاطرات دوران اسارت، امانتی از جانب مردم بود كه امروز تحویل خودشان دادم

به گزارش نما به نقل از «نسيم»‌، تقريظ رهبر معظم انقلاب بر كتاب "من زنده‌ام" عصر سه‌شنبه طي مراسمي با حضور جمعي از چهره‌هاي سياسي و فرهنگي از جمله حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام صادقي رشاد عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و سردار كارگر رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مفدس در محل فرهنگسراي انديشه رونمايي شد.

معصومه آباد، نويسنده كتاب نيز در بخش‌هايي از اين مراسم با بيان اينكه من نويسنده نيستم چرا كه اين كار آداب خاص خود را دارد، گفت: من تنها برداشت‌ها و خاطرات خود را از دوران اسارت نوشته‌ام. قطعا اين خاطرات امانت مردم از هشت سال دفاع مقدس است و من اين امانت را تحويل خودشان دادم.

عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: فكر مي‌كردم در يك مشتم پيام و در مشت ديگرم پلاك است و افراد زيادي به من مي‌گفتند كه مشت خود را باز كنم چرا كه طبعا اينها براي من نيستند بلكه امانتي كه بايد تحويل دهم ولي من معتقد بودم كه اين خاطرات بايد بعد از من گفته شود. تا زماني كه آقاي سرهنگي به من گفتند سربازي كه خاطراتش را ننويسد گويي از جنگ فرار كرده است وبعد از اين به نوشتن خاطراتم روي آوردم.

راوي و نويسنده كتاب "من زنده‌ام" در ادامه افزود: ‌رهبري عنوان كردند دوران اسارت دوران خلاصه‌شده‌اي است كه آدم‌هاي مستعد را به الماس تبديل مي‌كند. ايشان با عنوان كردن تعابير مختلفي مانند گنجينه‌هاي پنهان درباره اين دوران به من فهماندند كه در طول اين 30 سال كوتاهي كرده‌ام و بايد زودتر از اينها خاطراتم را منتشر مي‌كردم.

وي در همين زمينه افزود: رهبري فرمودند خاطرات دوران اسارات تنها متعلق به من نيست و بايد اين خاطرات گفته شود تا عبرتي براي تاريخ باشد.

آباد با بيان اينكه اين مدال افتخار را به مردم اهدا مي‌كنم ادامه داد: دو سوم كتاب را زماني نوشتم كه در طواف كعبه بودم. از خدا خواستم تا كمكم كند و در واقع آنچه را كه خدا مي‌خواهد بنويسم و تمام آنچه را كه در اين كتاب نوشته‌ام پشت پرده‌هاي اشك بود.

وي در ادامه افزود: عده‌‌اي بعد از خواندن گفتند كه كتاب از لحاظ نگارشي مناسب نيست و سكته دارد ولي زماني كه براي اهداي يك نسخه از كتاب نزد رهبري رفتم ايشان به من فرمودند كه اين كتاب به دست‌شان رسيده و در حال مطالعه آن هستند. من تعجب كردم. اينكه رهبري در خلل حوادث مهم، به خاطرات يك اسير توجه مي‌كنند برايم شيرين بود.

نويسنده كتاب "من زنده‌ام" با بيان ا ينكه بعد از فهميدن اينكه رهبري بر كتاب من تقريظ نوشته‌اند بارها به دفتر ايشان رجوع كردم تا متن را در اختيارم قرار دهند، گفت: عنوان مي‌كردند كه مي‌خواهند طي مراسمي اين تقريظ را اهدا كنند با اين حال من مي‌گفتم متن تقريظ را مي‌خواهم و زماني كه متن را دريافت كردم و خواندم گويي روحي دوباره گرفتم.

وي با اشاره به قسمتي از تقريظ‌نوشته شده بر اين كتاب گفت: رهبري در قسمتي عنوان كردندكه كتاب را در پشت پرده اشك خوانده‌اند.
وي با اشاره به ديدار سه ساعته خود و خانواده‌اش با رهبر معظم انقلاب هم گفت: ايشان در اين مراسم گفتند رنج كشيدني است نه خواندني اما اين كتاب، رنج‌ها را خواندني كرده است.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...