نسخه چاپی

جزئیات طرح ایجاد صندوق مسكن كارگران

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اعلام برنامه ریزی برای ایجاد صندوق مسكن كارگران و رایزنی در اینباره با وزارت مسكن و بانك ها گفت: مشكل بیمه بیش از ۲۳ هزار كارگر نی بر خوزستان و ۴ استان همجوار آن، حل شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه مشکل بیمه‌ ای کارگران نی‌ بر پس از ۱۰ سال رفع شد گفت: بیش از ۲۳ هزار نفر از این کارگران با وجود شرایط سختی که برای کار داشتند و از ابزار دستی در مزارع استفاده می‌کردند، با مشکل بیش از ۱۰ سال گرفتن حقوق و مزایای خود برای بازنشستگی روبرو بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران ۵ استان کشور با این مشکل روبرو بودند که به وضعیت آنها رسیدگی شد. وی در مورد مشکلات کارگران فولاد نیز گفت: مشکلات این کارگران را در کمیسیون اجتماعی دنبال می‌کنم.

ربیعی با اشاره به اینکه در برخی موارد حقوق این کارگران ۴ تا ۵ ماه معوق شده بود که توانستیم این مدت را اکنون به ۱۵ روز کاهش دهیم. وی در ادامه پیرامون صندوق مسکن کارگران گفت: این اتفاق قرار است بنای بنیان صحیحی را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ صندوق هر سال به صورت تضاربی بالا می‌رود و انتظار داریم که تا ۳ سال آینده افزایش یابد. وزیر کار افزود: قرار است با وزارت مسکن و شهرسازی نیز در این زمینه تفاهم‌نامه ای را امضا کنیم و از بانک ها برای این مسئله کمک بگیریم.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...