نسخه چاپی

شهیدی كه پس از32سال شناسایی شد

شهید گمنامی كه در سال 1389 در مقبره شهدای گمنام قرچك به خاك سپرده شده بود، شناسایی و شوق دیدار 32 ساله پدر و مادر این شهید بزرگوار پایان یافت.

اگر به تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران بنگریم، یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین توطئه های دشمنان علیه ملت ایران، تحمیل جنگ هشت ساله بود که بر اثر آن بسیاری از جوانان و نوجوانان این کشور برای دفاع از خاک ایران اسلامی بسیج شده و به جبهه های جنگ اعزام شدند.

به گزارش مهر، در طول جنگ هشت ساله تحمیلی، شهادت یکی از مفاهیم اصلی کشور شد و هر روز ملت ایران شاهد تشییع پیکر پاک و مطهر یکی از جان بر کفان ایران اسلامی بود که در راه دفاع از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه از جانشان گذشتند.

شهیدانی که به گمنامی خود افتخار می کردند

در این میان انسان های بزرگی بودند که علاوه بر نثار جانشان در راه تعالی فرهنگ اسلامی، گمنام ماندند و هیچگاه مردم و حتی خانواده هایشان از سرنوشت آنان خبری پیدا نکردند، شهیدانی که گمنامی را دوست داشتند و به گمنام بودن خود افتخار می کردند.

اما هر از چند گاهی بر اساس تقدیر الهی، یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس مورد شناسایی قرار گرفته تا از یک طرف مردم اشتیاق یک پدر و مادر شهید را حس کرده و جایگاه این انسان های بزرگ را بدانند و از طرف دیگر یاد شهدا از ذهن و یاد مردم ایران خارج نشود.

شوق دیدار پدر و مادر شهید پس از 32 سال در قرچک

در اتفاقی خاطره انگیز، شهید گمنامی که در سال 1389 در مقبره شهدای گمنام قرچک به خاک سپرده شده بود، شناسایی و آرزوی 32 ساله پدر و مادر این شهید بزرگوار پایان یافت.

پس از انجام آزمایشات مکرر ژنتیک و تأیید نهادهای مربوطه، پدر و مادر شهید حمید رضا مهرآیی با حضور در شهرستان قرچک در مقبره شهدای گمنام این شهرستان حضور یافته و بر بالین قبر مطهر فرزند دلیرشان حاضر شدند.

خانواده شهید مهرآیی که با دیدن فرزندشان پس از 32 سال قادر به سخن گفتن نبودند، صحنه هایی از عشق و دلداگی والدین به فرزندان را به معرض نمایش گذاشتند که عظمت این نظام اسلامی را بیش از گذشته یادآور می شود.

آزمایش ژنتیک قطعیت شناسایی شهید گمنام در قرچک را تأیید کرد

آزمان کادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هر شهید گمنامی که وارد کشور می شود، مورد آزمایش خون و ژنتیک قرار می گیرد و از پدران و مادران شهدایی که فرزندان آنان هنوز گمنام هستند نیز آزمایش ژنتیک گرفته می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک افزود: پس از انجام آزمایشات و تطبیق آن مشخص شد که یکی از شهدای گمنام مدفون شده در مقبره شهدای گمنام قرچک کسی جز حمیدرضا مهرآیی نیست.

وی افزود: پس از قطعیت یافتن آزمایشات و تأیید بنیاد شهید و ارگان های مسئول، عصر امروز پدر و مادر شهید مهرآبی با حضور در مقبره شهدای گمنام قرچک، پس از 32 سال به دیدار فرزند شهیدشان شتافتند.

خانواده شهید مهرآیی ساکن تهران هستند

کادری ادامه داد: شهید مهرآیی متولد سال 1342 است که در عملیات بیت المقدس در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل امد و مفقود الاثر شد و در سال 1389 همراه یک شهید گمنام دیگر و با حضور پرشور مردم ولایتمدار قرچک در مقبره شهدای گمنام این شهرستا ن آرام گرفت.

این مسئول گفت: خانواده شهید مهرآیی ساکن تهران هستند و پس از حضور در قرچک بر سر مزار این شهید بزرگوار حاضر شده و اشک شادی ریخته و با فرزند شجاع و دلیرشان نجوا کردند.

وی بیان داشت: حضور پدر و مادر شهید مهرآیی و اشک ها و ناله های خانواده این شهید بزرگوار صحنه های حزن انگیزی از فراق 32 ساله والدین شهدا با فرزندانشان را به نمایش گذاشت.

کادری گفت: امروز پاسداری از خون مطهر شهدا باید وظیفه همه مردم و آحاد ملت باشد، شهدایی که از بهترین سرمایه و هستی شان گذشتند تا ما در آسایشی و امنیت زندگی کنیم.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...