نسخه چاپی

لفظ امام شایسته رهبری ایران است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاكید بر تقویت روحیه ولایت پذیری در استان، گفت: لفظ امام خامنه ای، شایسه رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی ستاد خبری گردهمایی ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام علی سعیدی در گردهمایی ائمه جمعه کشور در رامسر اظهار کرد: تفاوت عملکرد خواص در دوره پیامبر(ص) با دوره امیرالمومنان علی(ع) از جمله اشتباهات بوده است و اکثر اشتباهاتی که در دوره بنی اسرائیل رخ داده بود در امت پیامبر(ص) نیز تکرار شده بود که نشانه قانونمند بودن حوادث تاریخ است و با کمال تاسف این اشتباهات در عصر کنونی و بعد از امام راحل نیز از سوی خواص تکرار شده است.

وی افزود: اکثریت خواص دوره پیامبر اسلام(ص) از مسیر منحرف شدند، ولی در دوره امام(ره) اکثریت خواص به آرمان ها پایبند بودند.

سعیدی بیان کرد: بعد از پیامبر(ص)، رفتار خواص با امیرمومنان(ع) متفاوت شد و خواص در این دوره شکلی دیگر عمل کردند و جامعه به چهار دسته تقسیم شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تفاوت در مرزبندی و اختیارات جایگاه دو رهبر «پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)» را از دیگر اشتباهات دانست و ادامه داد: خواص آن دوره برای ولایت‌زدایی، قداست‌زدایی کرده و شخصیت حضرت علی(ع) را ترور کردند که این اشتباه در زمان ما نیز تکرار شد و حتی برخی خواص اصطلاح رهبر انقلاب را برنتابیدند.

وی با بیان اینکه امروز لفظ امام برای مقام معظم رهبری نیز شایستگی دارد، بیان کرد: دو رهبر در دوره ما نیز تکرار شدند.

سعیدی تسری، مصاحبت و مطلق‌نگری را از دیگر اشتباهات بیان کرد و گفت: مطلق گرایی و اطلاق صحابی بودن در عصر علوی از جمله مسائل بود و این اشتباه در زمان ما نیز تکرار شد و اطلاق یار امام را تسری دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان اینکه چرا اشتباهات گذشتگان را بار دیگر تکرار می کنیم، افزود: چرا جامعه ما به سمت گسست می رود و این نشان می دهد که نتوانستیم درست مرزبندی کنیم و معیار را بشناسیم.

وی بیان کرد: چرا نسبت به طلحه و زبیر انتقاد می کنید اما نسبت به کسانی که بعد از دوره امام(ره) همانند طلحه و زبیر عمل می کنند، حاضر به انتقاد نیستید؟

سعیدی با عنوان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که حاضر نیستیم در مقابل کسانی که علیه مقام معظم رهبری موضع گرفته اند، نقد کنیم، گفت: تنزل اختلافات حضرت علی(ع) با فتنه به اختلاف سلیقه و قبیله از دیگر اشتباهات به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: عظمت مردم ما در این بود که به عملکرد خواص کفرکرده اعتنایی نکردند و راهشان را ادامه دادند و آیا واقعا در انتخابات دعوای بین موسوی و احمدی‌نژاد بوده است، بلکه این دعوا به دعوای حق و باطل تبدیل شده بود.

وی سکوت خواص در برابر عوامل فتنه را از دیگر اشتباهات بیان کرد و گفت: عدم توجه به عوامل روی صحنه و پشت صحنه از دیگر موارد است و کسانی که در پشت صحنه برنامه ریزی می کردند دوباره شروع به طرح‌ریزی فتنه دیگری می کنند.

سعیدی افزود: در فتنه 88 و فتنه های قبل از آن در ماجرای بنی صدر و... بین عوامل اصلی روی صحنه و پشت صحنه مرزبندی نشد، زیرا عوامل پشت صحنه هیچگاه سندی از خود به جا نمی گذارند و حریم دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عناصر پشت صحنه فتنه 88 را باید با کد شناخت و خواص باید این کدها را بشناسند و درک کنند چه کسانی فتنه را از 6 ماه قبل از انتخابات طراحی کردند.

وی بی تفاوتی نسبت به متغیرهای دو عصر «دوره پیامبر(ص) و دوره امام علی(ع) » را از دیگر اشتباهات بیان کرد و اظهار داشت: عصر علوی و نبوی، اقتضائات خود را داشت و بنابراین امام حی باید در متغیرهای دوره بعدی نظر دهد و خواص نمی تواند بین این دو دوره فرق گذارد که این امر سبب انحراف می شود.

سعیدی به تفاوت های دوره امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: تغییر در ماهیت جنگ و صحنه نبرد از جمله تفاوت ها است زیرا دیروز مرز ما مهران بود و امروز صحنه نبرد متفاوت شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز مرز ما ساحل مدیترانه، سوریه، آمریکای لاتین و آفریقا است و برای دفاع از جهان اسلام، برابر آمریکا می ایستیم.

وی استحاله خواص باسابقه را از دیگر اشتباهات بیان کرد و گفت: باید برای این مصیبت فکری کرد.

سعیدی با بیان اینکه در دوره مقام معظم رهبری 6 جنگ رخ داده است، به بحران عراق اشاره و اضافه کرد: بررسی مسائل این بحران و چگونگی برخورد با آن نیازمند تدبیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان اینکه برخی خواص به دنبال مشارکت در قدرت هستند، توضیح داد: یکی از اشتباهات عصر علوی این بود که دو نوع نگاه نسبت به حکومت داشتند که مردم سالاری دینی و مردم سالاری سکولار از جمله این نگاه ها است.

وی یادآور شد: این دو نگاه سبب تاخیر روی پنج حوزه می شود که حوزه سیاست خارجی از جمله آن است مقابل اسرائیل و آمریکا اعتقادی است؟

سعیدی حوزه فرهنگ را از دیگر موارد برشمرد و ادامه داد: در این حوزه تنها مساله فرهنگ، حجاب نیست بلکه مساله فیس بوک، سینما، کتاب را نیز شامل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حوزه اقتصاد را از دیگر موارد برشمرد و گفت: دیدگاه های مختلفی در این حوزه وجود دارد که دیدگاه مقام معظم رهبری آزادی اقتصادی با نگاه عدالت اجتماعی است.

وی تیم اداره کشور را از دیگر موارد بیان کرد و افزود: اینکه تیم اداره کشور شامل چه کسانی باشند از مباحث مهم و مورد توجه است.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...