نسخه چاپی

پوتین و پروشنكو خواستار آتش بس‌ شدند

روسای جمهور روسیه و اوكراین در دومین گفت‌وگوی تلفنی خود بر ضرورت توقف خشونتها و برقراری آتش بس در شرق و جنوب اوكراین تاكید كردند.

به گزارش نما خبرگزاری «نووستی» نوشت: «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته مذاکرات تلفنی با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین داشت و در جریان آن بر لزوم تامین امنیت فعالیت رسانه‌های گروهی روسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش فارس ،به گفته پوشکوف، رهبران دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی مسائل مهم در روابط دوجانبه و روند اوضاع در اوکراین پرداختند و هر دو طرف بر ضرورت توقف خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در مناطقی در شرق و جنوب اوکراین که عملیات نظامی در آنها جریان دارد، تاکید کردند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه افزود: ولادیمیر پوتین نگرانی عمیق خود را نسبت به کشته شدن غم انگیز خبرنگاران روسی در منطقه لوهانسک اوکراین ابراز نموده و توجه همتای اوکراینی خود را بر ضرورت تامین امنیت تضمین شده فعالیت رسانه‌های گروهی روسی در این کشور جلب کرد.

«ایگور کورنیلوک» خبرنگار شبکه تلویزیونی «وستی» روسیه روز سه شنبه در نتیجه اصابت گلوله در زمان تهیه گزارش درحومه شهر لوهانسک در شرق اوکراین کشته شد. در پی این حادثه همکار فیلم بردار وی «آنتون والوشین» نیز مفقودالاثر شده که بعد از مدتی کشته شدن وی نیز تایید شد.

به گفته سخنگوی کرملین، پروشنکو نیز در این مذاکرات تلفنی ابراز تاسف خود نسبت به مرگ خبرنگاران روسی را به اطلاع رئیس‌جمهوری روسیه رسانده و به وی اطمینان داد که این حادثه پیگیری شده و وی تدابیر لازم برای تامین امنیت خبرنگاران فعال در این کشور را اتخاذ خواهد نمود.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین به درخواست سازمان امنیت و همکاری اروپا دستور داده است تا تحقیقات لازم در خصوص کشته شدن خبرنگاران روسی در منطقه لوهانسک انجام شود.

بر اساس توافقات صورت گرفته، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در جریان مستقیم این تحقیقات قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...