نسخه چاپی

واگذاری جزایر 3گانه ایران به امارات+سند

سایت وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده آمریكا ساعاتی قبل خبری را روی خروجی خود قرار داد كه در آن مدعی شده بود ایران با وساطت سلطان قابوس برای واگذاری جزایر سه گانه به شیخ نشین امارات متحده اعلام آمادگی كرده است.

به گزارش نما به نقل از مرصاد، سایت وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ساعاتی قبل خبری را روی خروجی خود قرار داد که در آن مدعی شده بود ایران برای واگذاری جزایر سه گانه به شیخ نشین امارات متحده اعلام آمادگی کرده است.

defensnews که این مطلب را تحت عنوان گفته منابع آمریکایی و برای اولین بار منتشر کرده است مدعی شده که مذاکرات شش ماه گذشته امارات و ایران که با پا در میانی سلطان قابوس شاه عمان انجام شده در اواخر سال ۲۰۱۳ با توافق دادن جزایر تنب کوچک و بزرگ به امارات به پایان رسیده و هم اکنون نیز در خصوص جزیره ابوموسی گفتگو هایی در حال جریان است.

104480_325.jpg

این گزارش مضحک ادعا می کند که ایران تعهد داده در ازای برخی از توافقات ژنو نفت و گاز رایگان به امارات می دهد.

واکنش اعضای کمیسیون امنیت ملی

برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه با مرصاد گفتگو کردند.

فتح الله حسینی با اشاره به ادعای سایت آمریکایی در خصوص جدا شدن جزایر سه گانه از ایران گفت: یکی از مشکلات آمریکایی ها بازی کردن در زمینی است که با توهمات خود می سازند و به همین دلیل است که در اکثر موارد رودست می خورند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: ایران اسلامی هزاران خون را برای کشیدن مرزهای ایران داده است و در بد ترین شرایط از یک وجب خاک خود چشم پوشی نکرده است که اکنون بخواهد برای امارات این کار انجام دهد.

وی ادامه داد: وزارت خاریجه بدون شک این موضوع را توضیح می دهد که چطور این رسانه آمریکایی این دروغ را به هم بافته است.

مسئله تمامیت ارضی کشور از اصول غیر قابل خدشه است

همچنین حجت الاسلام وحید احمدی در این رابطه اظهار داشت: منبع درست این خبر مشخص نیس و اصالتی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: مسئله تمامیت ارضی از اصول غیر قابل خدشه نظام است و بر همین اساس اخباری از این دست قابل اعتنا نیست.

وی گفت: امارات متحده عربی به خوبی می داند که حقی در این خصوص ندارد.

احمدی تصریح کرد: ایران برای داشتن روابط خوب و سازنده با کشورهای همسایه آماده است و همکاری خواهد کرد اما مسئله خاک کشور یک بحث جداگانه است.

بیانیه بخش مطبوعاتی سفارت ایران در ابوظبی/ خبر وبسایت آمریکایی جعلی است

شایان ذکر است، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی با صدور بیانیه‌ای اخبار جعلی در خصوص جزایر ایرانی خلیج فارس را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: اخبار منتشره در برخی سایت‌های عربی در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس کاملا بی اساس و جعلی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سایت‌هایی که هیچگونه جایگاه و اعتباری ندارند به منظور فضا سازی منفی مبادرت به انتشار اخبار غیر واقعی و ساختگی می نمایند و تلاش دارند با این اقدام کاملا غیر حرفه‌ای برای خود جایگاهی کسب نمایند.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...