نسخه چاپی

چرا در پرونده حرفی از پیگیری‌ وزیر نیست؟

وكیل مدافع مدیرعامل سابق ایمیدرو گفت: چرا در پرونده حرفی از پیگیری وزیر وقت و نماینده بروجرد در مجلس برای واگذاری زمین نشده است.

به گزارش فارس، در ادامه یازدهمین جلسه دادگاه فساد مالی وکیل مدافع مدیرعامل سابق ایمیدرو در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در چنین دستگاه قضایی خدمت کرده و بازنشست شده‌ام. دستگاهی که چنین دادگاه بی‌نظیری را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه کیفرخواست صادره دارای ایرادات ماهوی بسیاری است، گفت: ارقام انتشار یافته درباره این پرونده شوک بزرگی به جامعه وارد کرده است و از زمان تشکیل عدلیه تاکنون چنین پرونده‌ای تشکیل نشده اما هر چند این پرونده بزرگ است اما مجوزی نخواهد بود که در حق کسی اجحاف شود.

وی ادامه داد: درباره اتهام رشوه در کیفرخواست نوع اتهام و دلایل باید تصریح شود اما دلیلی برای انطباق جرم با عمل ارتکابی ارائه نشده است و در واقع اشتباه فاحشی رخ داده و جرم انگاری شده است.

وکیل مدافع مدیرعامل ایمیدور گفت هیچ سندی مبنی بر همکاری موکل و مه‌آفرید برای انجام دادن یا عدم انجام کاری که مرتبط با ایمیدرو باشد وجود ندارد.

موکل من و مه آفرید هرگز درباره انجام یا عدم انجام کاری حرفی با هم نداشتند و هیچ کدام هم در بازجویی‌ها چنین ادعایی نکردند.

وی افزود: موکل من نه تنها جلسه خصوصی با مه‌آفرید نداشته بلکه مخالف واگذاری فولاد بوده بلکه مسئولان اقتصادی و امنیتی را در جریان گذاشته است.

آقای «ع- ر» و مه آفرید به عنوان مالکان وجه توضیح ندادند که در مقابل تأسیس مؤسسه خیریه چه خدماتی از موکل من دریافت کرده‌اند.

درباره افزایش سهمیه شمش فولاد هم تحقیقات و استعلامی از وزارت صنعت و معدن صورت نگرفته است.

وی خطاب به قاضی با بیان اینکه شما عنوان کردید اخلال را به طور عام می‌بینید گفت: اعتقاد ما این است وقتی درباره موضوع شمش فولاد موکل را متهم می‌کنید ما هم به صورت جزء دفاع کنیم، تیم اقتصادی دولت باید در این زمینه نظر بدهد، مصوبات تقسیط بدهی فولاد را در اختیار دارم و اینگونه نبوده که هر کس می‌خواست بدهی خود را تقسیط کند و این کار از عهده موکل من هم خارج بوده است.

وکیل مدافع متهم با بیان اینکه کیفرخواست درباره معلوم نبودن میزان پرداخت و دریافت وجه نیز دچار اشکال است، گفت: میزان مبلغ اعلام شده در کیفرخواست 900 میلیون است اما موارد اعلام شده از سوی فردی که مبالغ را پرداخت کرده در حالت‌های مختلف بین 900 ، 950 و یا 750 میلیون متغیر بوده است.

وی با بیان اینکه فقدان عنصر معنوی جرم دیگر اشکال کیفرخواست صادر شده است، گفت: موکل من قصد پرداخت وجه برای مصارف شخصی را نداشته و برای کمک به مؤسسه خیریه در شهرستان ایذه بوده است.

وکیل مدافع مدیرعامل سابق ایمیدرو ادامه داد: مواجهه حضوری یکی از بدیهیات مرحله تحقیقات در دادسرا است اما تا این لحظه که متهمان همدیگر را در دادگاه دیده‌اند این کار صورت نگرفته است. مطالب مربوط به رشوه به صورت گزینشی از بین اعترافات «ع -ر» و مه‌آفرید انتخاب شده در حالی که باید به اعترافات به صورت جامع نگاه شود. قصد و نیت مه‌آفرید و متهم دیگر درباره پرداخت‌ها دارای تناقض است.

وی همچنین درباره واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی در شهرستان بروجرد به گروه آریا گفت: چرا در این باره هیچ سخنی از پیگیری‌های زیاد وزیر وقت و نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی نشده است.

وکیل مدافع درباره اظهارات نماینده دادستان مبنی بر کشف تعدادی شمش 100 گرمی طلا، ساعت‌های مچی گرانقیمت و 80 سکه بهار آزادی در خانه موکلش گفت: اینها دلیل بر ارتکاب جرم نیست و به گفته موکلم او همه آنها را هدیه گرفته است.

وی با بیان اینکه درست است که ملاک حال فعلی افراد است اما باید خدمات این افراد را هم بیان کرد، گفت: موکل من در حالی که هنوز به سن قانونی نرسیده بود با مخفی کردن خود زیر صندلی اتوبوس به جبهه اعزام شد و با توجه به مدارک احتمال می‌‌دهم همرزم دادستان تهران هم بوده باشد. او با رتبه دو رقمی وارد دانشگاه علم و صنعت شد و تقاضا می‌کنم در صدور حکم ملاحظه خدمات وی به نظام هم صورت گیرد.

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...