نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

كشور های منطقه مراقب باشند

عکس خبري -کشور هاي منطقه مراقب باشند

احمد رضا دستغیب گفت: طبیعتا سرریز این اتفاقات بعد از عراق به سمت كشورهای منطقه خواهدبود. در این شرایط باید مراقبت كرد ، زیرا بنده فكر می كنم در این مقطع حساس عراقی‌ها در یك شرایط حساس و منطقه ‌ای قرار دارند.

احمد رضا دستغيب در رابطه با علل ناآرامي هاي منطقه توسط گروههاي تكفيري گفت: سناريوي ناآرامي‌هاي منطقه، همان سناريوي كشورهاي غربي است، كه با حمايت برخي از مرتجعين عرب انجام مي گيرد. از اين در گيريها بيشترين نفع را دشمنان اسلام مي برند و ضرر آن در نهايت خود كشورهاي عربي منطقه خواهند ديد.

وي افزود: طبيعتا سرريز اين اتفاقات بعد از عراق به سمت كشورهاي منطقه خواهدبود. در اين شرايط بايد مراقبت كرد ، زيرا بنده فكر مي كنم در اين مقطع حساس عراقي‌ها در يك شرايط حساس و منطقه ‌اي قرار دارند. سوريه سازي در عراق و اعمال سناريوي سوريه در عراق جز از بين رفتن منابع اين كشور كار ديگري نخواهد كرد.

دستغيب خاطر نشان كرد: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا دولت اسلامي كه در عراق شكل گرفته است را تضعيف كنند . لذا اميدواريم با هوشياري كه در منطقه است ، اين سناريو با شكست مواجه شود .

وي با اشاره به نقش جهوري اسلامي ايران در منطقه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بايد در بين امت‌هاي اسلامي اطلاع رساني كند و با ايجاد يك وفاق براي مبارزه با اين جريان انحرافي در جهان اسلام گام بردارد .

نماينده مردم شيراز ادامه داد: به نظر من اين مساله بسيار مهم است كه با تعامل بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي اسلامي ديگر براي پيدا كردن يك راهكار جهت مبارزه با اين پديده شوم كه يك اقدام غير انساني است ، گام برداريم و اين امر يكي از اولويتهاي جمهوري اسلامي و دستگاه ديپلماسي است.

وي خاطر نشان كرد: قطعا مردم عراق با توجه به علقه‌اي كه به ائمه اطهار دارند از بارگاههاي مقدس حراست خواهند كرد.

۱۳۹۳/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...