نسخه چاپی

قدردانی ظریف از پزشكان اتریشی معالج جانبازان

عکس خبري -قدرداني ظريف از پزشکان اتريشي معالج جانبازان

وزیر امور خارجه با بیان اینكه هیچ اثری نباید از سلاح های كشتار جمعی درصفحه گیتی باقی بماند، گفت: آماده ایم به دنیا ثابت كنیم كه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهیم بود.

به گزارش نما، محمد جواد ظریف چهارشنبه شب در همایش تجلیلی از پزشکان اتریشی و ایرانی معالج جانبازان و مصدومان شیمیایی جنگ تحمیلی در اتریش تاکید کرد:ما به عنوان آخرین و یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی بر این باوریم که هیچ گاه هیچ نوع سلاح کشتار جمعی نباید تولید شود.



وی اضافه کرد: امروز از مذاکراتی برای تجلیل از خدمات انسان دوستانه شما اینجا آمده ام که طرف های مذاکره من که امروز ادعای مخالفت با سلاح کشتار جمعی و هسته ای دارند، خودشان در دهه ۸۰ از حامیان این نوع سلاح ها بودند و این یکی از ˈ تلخ ترین شوخی های روزگار استˈ. ظریف تاکید کرد: ما ملتی هستیم که هیچگاه در برابر جنایت، مرتکب جنایت نشدیم و هیچ گاه تجاوز علیه دیگری نکردیم و دشمنی ها را با دشمنی پاسخ ندادیم .



وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز آماده ایم به دنیا ثابت کنیم که برغم همه دروغ ها و تبلیغات منفی و ایران هراسی که توسط بدخواهان صلح و جنگ طلبان در دنیا انجام می شود،کشوری که از سلاح شیمیایی علیه صدام متجاوز و استفاده کننده از این نوع سلاح ها استفاده نکرد، امروز هم هیچ گاه از سلاح های هسته ای استفاده نخواهد کرد.



ظریف در ادامه سخنان خود در جمع پزشکان اتریشی و ایرانی معالج جانبازان شیمیایی ایران، خاطرنشان کرد: برای من افتخار است که امروز در خدمت بزرگوارانی باشم که خارج از مسئولیت و وظیفه کاری خود برای کمک به گروهی از مظلوم ترین فرزندان کشور من بپا خاستند و از هیچ تلاشی مضایقه نکردند. وی افزود: مردم ایران هیچگاه خاطره همدلی و همیاری مردم کشورهای مختلف دنیا با یکی از شدیدترین و وحشیانه ترین آثار سلاح های کشتار جمعی رافراموشنخواهند کرد.



ظریف خاطرنشان کرد: امشب افتخار دارم به نمایندگی از مردم قدرشناس ایران تشکر و سپاس ملت ایران از همه پزشکانی که در کشور اتریشاین خدمت بزرگ انسانی را انجام دادند، تقدیر کنم.



وزیر امور خارجه ادامه داد: در زمان استفاده رژیم صدام از سلاح های کشتار جمعی، قربانیان این جنایت وحشیانه که بدون واکنش جدی بین المللی ادامه داشت، مردم ایران با پوست و گوشت و احساس خود این جنایات وحشیانه را چشیدند و زجر ناشی از آن هنوز ادامه دارد اما با اقدام انسان دوستانه شما،انسانیت را لمس کردند.



ظریف خطاب به پزشکان اتریشی و ایرانی حاضر در این همایش گفت: اگر کمک و انسانیت شما نبود ملت ما درک نمی کرد که مردم سراسر دنیا از کاربرد سلا ح های شیمیایی متنفر هستند چرا که دولت ها نه تنها در این راه کمکی نکردند بلکه متاسفانه بر این جنایات غیر انسانی سرپوش گذاشتند و از همه بدتر جانیان را که در ارتکاب این جنایت بزرگ یاری کردند.



ظریف تصریح کرد: من نه تنها از طرف مردم ایران بلکه از طرف همه انسان ها از شما قدردانی کنم چرا که شما با کار بزرگ خود اجازه ندادید انسانیت در جهان بمیرد و به درستی شعر سعدی را معنا کردید که ˈ بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرندˈ. وی اظهار داشت: شما به خوبی نشان دادید که سعدی صدها سال قبل فهمیده بود،ˈ چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرارˈ ، شما از آرامش و اسایش خود زدید تا هموطنان مظلوم مرا شفا ببخشید.



ظریف در ادامه تاکید کرد: امشب در کنار شما انسانیت را جشن می گیریم و همبستگی انسانی ، همکاری و تعامل و همه آنچه که برای دنیای بهتر و جهان پر از همکاری و دوستی است قدر می نهیم. وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: یک بار دیگر از دولت محترم اتریش برای میهمان نوازی که امروز از نمایندگان ملت ایران می کنند و ۲۵ سال قبل از هموطنان جانباز و شیمیایی من انجام دادند، سپاسگزاری می کنم.



در ابتدای این مراسم، حسن تاجیک سفیر ایران در اتریش در سخنانی ضمن خیر مقدم به وزیر امور خارجه و پزشکان اتریشی و ایرانی معالج جانبازان جنگ تحمیلی در کشور اتریش، خاطرنشان کرد: آنچه موجب شده تا ما در این شب و در این مکان گردهم آییم،ارج گذاری به تلاش ها و زحمات انسان هایی است که فراتر از حرفه و شغل، به هم نوعان خوداندیشیدند.



تاجیک خاطرنشان کرد: وظیفه خود دانستیم از کسانی که در گوشه گوشه عالم در مواقع بحرانی و فجایع به کمک دیگر انسان ها می شتابند، قدردانی کنیم و اعلام کنیم که این گونه فداکاری ها و زحمات از چشمان ما و نسل آینده پنهان نخواهد ماند و مردم قدرشناس ایران همواره اینگونه خدمات ارزشمند انسانی را به یاد داشته و قدر می نهند.



براساس این گزارش در پایان این مراسم که لینهارد قائم مقام وزیر امور خارجه و همچنین مدیر کل منطقه ای وزارت امور خارجه اتریش نیز یکی از مدعوین آن بودبا اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اقدامات انسان دوستانه پزشکان اتریشی و ایرانی معالج جانبازان شیمیایی ایران قدردانی شد.

۱۳۹۳/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...