نسخه چاپی

قوچان نژاد:

می‌خواهم به آرژانتین گل بزنم

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال كشورمان به همه مردم ایران این قول را می دهد كه ملی پوشان ایران در دیدار برابر آرژانتین همه را شگفت زده كنند.

به گزارش نما، بدون شک یکی از بهترین بازیکن ایران مقابل نیجریه بود که تا دقیقه ۹۰ دوندگی بی امانی داشت. رضا قوچان نژاد که خطرناک ترین صحنه بازی را در نیمه نخست روی دروازه نیجریه خلق کرد در خصوص اولین دیدار ایران در جام جهانی برزیل و شرایطی که پیش روی خودش و هم تیمی هایش است صحبت می کند. گفتگو با رضا قوچان نژاد را در زیر بخوانید.



* هنوز خیلی ها حسرت ضربه سر تو را می خورند که در آستانه گل شدن توسط دروازه بان نیجریه دفع شد.

- واقعا حیف شد. تمام دقتم را کردم تا توپ را به زاویه مخالف دروازه بزنم اما انصافا دروازه بان نیجریه واکنش خوبی نشان داد و ثابت کرد که بی دلیل به عنوان بهترین دروازه بان لیگ فرانسه انتخاب نشده است.



* پس خودت هم هنوز افسوس گل نشدن آن توپ را می خوری؟

- افسوس نه اما اگر آن توپ گل شده بود، شرایط خوبی پیدا می کردیم و می توانستیم بازی را ببریم.



* اما قطعا اگر ایرانی گلی به ثمر می رساند، فشار نیجریه مضاعف می شد و کار سخت تری داشتید؟

- نیجریه هرچه توان داشت مقابل تیم ایران خرج کرد و با وجود فشار زیادی که آورد نتوانست به دروازه ما برسد. به نظر من اگر آن توپ گل می شد هم خیلی راحت می توانستیم بازی را اداره کنیم و سه امتیاز را بگیریم.



* در یکی دو صحنه می توانستی با پاس دادن هم تیمی هایت را صاحب موقعیت کنی اما اقدام به شوت زنی کردی که راه به جایی هم نبرد؟

- به هرحال در آن لحظه من تصمیم گرفتم و الان نمی توان بگویم که درست بود یا غلط. اما واقعیت این است که من به هیچ وجه خودخواه نیستم و اگر بازیکنی را در موقعیت مناسب ببینم حتما صاحب توپش می کنم.



* تمامی طرفداران تیم ملی از عملکرد تو رضایت کامل و صد درصدی داشتند و معتقد بودند که نقش زیادی در کسب این یک امتیاز داشتی.

- مردم به من لطف دارند و ممنون آنها هستم اما همه بچه ها زحمت کشیدند و هرکس به نوبه خودش وظایفی که داشت را به نحو احسن انجام داد.



* با وجود دوندگی زیاد ۹۰ دقیقه در ترکیب اصلی حضور داشتی و تعویض نشدی.

- به هرحال این تصمیم کادر فنی بود و من هم سعی کردم تمام انرژی خودم را بگذارم تا تیم موفق شود.



* به نظر می رسد که به لحاظ بدنی شرایط خوب و ایده آلی داری؟

- خودم هم فکر می کنم بهترین شرایط بدنی را در چند سال اخیر دارم و خوشبختانه آمار دوندگی ام خوب بود. این مسئله نتیجه تمرینات و اردوهای خوب و منظمی است که تیم برگزار کرده است و تقریبا همه بچه ها در بهترین شرایط بدنی هستند.



* برخلاف انتظار به لحاظ بدنی هم مشکلی مقابل تیم قدرتی و فیزیکی نیجریه نداشتید.

- نه خوشبختانه. بازیکنان نیجریه واقعا قدرتی و فیزیکی بازی می کردند و فشار زیادی را به تیم ایران وارد شد اما بازیکنان ما به هیچ وجه کم نیاورند و حتی به نظر من حریف را خسته کردند.



* بازی با نیجریه تمام شده است و حالا نوبت به تقابل با آرژانتین رسیده است. در خصوص این بازی چه نظری داری؟

- به هرحال آن ها آرژانتین هستند و ما ایران. اگرچه آرژانتین یکی از قدرت های همیشگی فوتبال دنیا بوده و هست و ستاره های زیادی در ترکیبش دارد اما ما به هیچ وجه حریف آسانی برای آن ها نیستیم و مطمئنم که آرژانتینی ها ایران را دست کم نمی گیرند.



* چرا اینقدر مطمئنی؟

- بخاطر اینکه تیم ایران ناشناخته تر از آرژانتین است و همین ناشناختگی اسلحه پنهان ماست که می توانیم در روز بازی از آن استفاده کنیم و مطمئنا همین مسئله کار حریف را سخت می کند.



* پیش بینی تو از نتیجه بازی رو شنبه چیست؟

- نتیجه بازی که قابل پیش بینی نیست اما مطمئنم که نمایش خوبی مقابل آرژانتین خواهیم داشت که همه را شگفت زده خواهد کرد.



* فکر می کنی در جام بیستم پای تو به گلزنی باز شود؟

- اگرچه مهم نتیجه گرفتن تیم است اما خیلی دوست دارم که به جمع گلزنان ایرانی جام های جهانی اضافه شوم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.



* سوال آخر درباره شانس صعود ایران به مرحله بعد؟

- اگر آرژانتین را کنار بگذاریم فکر می کنم سه تیم ایران، نیجریه و بوسنی به یک اندازه شانس صعود دارند. ضمن اینکه نتیجه دیدار نیجریه و بوسنی خیلی برای ما مهم است.

۱۳۹۳/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...