نسخه چاپی

شریعتمداری شیوه «جنگ تابلوها» را تشریح كرد

مدیر مسوول روزنامه كیهان بر لزوم توجه و شناخت حقیقی از حربه‎های دشمنان تاكید كرد و گفت: زمانی كه تابلویی بلند شد باید متن تابلو را با متن شناسنامه آن افراد مقایسه كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسین شریعتمداری در همایش هم اندیشی سخنرانان هیات رزمندگان اسلام در مدرسه عالی دارالشفا اظهار کرد: رفتار عمومی برخواسته از افکار عمومی است، پس کسانی که می‎توانند افکار عمومی را مدیریت کنند، توان مدیریت رفتار عمومی را نیز دارند؛ اساس جنگ افکار، یا جنگ نرم از همین نقطه ناشی می‎شود.

وی افزود: یکی از ابزار جنگ نرم آن است که حریف روی نقطه ایده‌الی که برای حرکت‌تان تعیین کرده‎اید تمرکز کند و آن را به رخ مخاطب بکشد و نتیجه‎اش این است که مخاطب گام‎ها تاکنون پیموده را نادیده می‎گیرد و انقلاب را بی‌آینده نشان دهند. معمولا راهی که برای مقابله با این ترفند بیان می‎شود مقایسه گفتارهاست.

وی ادامه داد: حرکت از پله دوم از دیگر ترفندهایی است که دشمنان در جنگ نرم به کار می‎برند؛ در این ترفند حریف برای انحراف اذهان از خطاهایی که انجام داده‎اند، سعی می‎کند پله‎های اول را نادیده ب‎گیرد و نگوید هدف اصلی و اولیه چه بوده است. شیوه حرکت از پله دوم وقتی لحاظ می‎شود که پله اول سرنوشت‌ساز است؛ این‌که حریف از اشاره به پله اول می‎ترسد و می‎داند که پله اول برای او تعیین کننده است.

مدیر مسوول روزنامه کیهان یادآورشد:از دیگر شگردهای دشمنان در جنگ نرم، تفاوت تابلو و شناسنامه است؛ یعنی این‌که افرادی را زیر یک تابلو نام می‎برند ولی شناسنامه این افراد همخوانی با این تابلو ندارد؛ مثل اینکه افرادی تابلوی مبارزه با فساد را بالا می‎برند که خودشان فاسد هستند.

وی اظهار کرد: هر وقت تابلویی بلند شد باید متن تابلو را با متن شناسنامه آن افراد مقایسه کرد؛ در غیر این صورت ممکن است جابجایی‎های خطرناکی صورت ‎گیرد و خطر این جریان هم این است که این افراد وارد فضاهایی می‎شوند که نباید بشوند. در این گونه مواقع یکی از مهمترین راه‌های مقابله، کشف پاشنه آشیل حریف است؛ به این معنی که نمونه‎های مستند و قابل ارایه‎ای از ناهمخوانی افراد تابلو به دست با متن تابلو ارایه کنید.

وی خاطرنشان کرد: مشابه‌سازی از دیگر روش‎های جنگ نرم است؛ بسیاری از این شبیه‌سازی‎ها بسیار کودکانه و سطحی است؛ شبیه‌یابی در کنار شبیه‌سازی قراردارد که این شبیه‎یابی است که ناشی از حکمت است.

شریعتمداری گفت: جنگ تابلوها از دیگر نکات خاص جنگ نرم است؛ یعنی این‌که این تابلوها هستند که با هم می‎جنگند نه افرادی که آن‌ها را در دست دارند؛ یعنی انتخاب آن تابلویی که با آرمانشهر افراد نزدیکتر هستند. از دیگر شگردهای این جنگ، انگاره‎سازی است؛ انگاره، تصویر غیرواقعی از واقعیت است؛ انگاره را عمدتا برای تحریف تاریخ نزدیک به کار می‎برند که به خصوص علیه مقام معظم رهبری به شدت از این شگرد استفاده کردند.

وی افزود: رسانه یو اس ای تو دی بیان می‎کند که ما با ابرحریفی چون آیت‎الله خامنه‎ای روبرو هستیم که نقشه راه ما را می‎داند که از اعتبار همراه با اعتماد در میان مردمش برخوردار است. والرشتاین بیان می‎کند که همه دکترین‎ها به زوال می‎روند به جز دکترین ولایت فقیه امام که نمی‎دانم چرا روز به روز بر جاذبه‎اش افزوده می‎شود.

وی گفت: یکی از کاربردهای انگاره سازی خط زدن تاریخ معاصر است که راهکار آن تکرار و بیان آن تاریخ است؛ البته نمی‎توانیم از این نکته غفلت کنیم که این شگرد کاردبردهای فراوانی دارد.

مدیر مسوول روزنامه کیهان با بیان این‌که «اگر رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نبود بسیاری از مدعیان امروزی باید پوتین آمریکایی‌ها را واکس می‌زدند» گفت: برخی مدعی هستند که رهبرمعظم انقلاب نمی‌گذارد با آمریکا ارتباط برقرار کنیم اما اگر رهبری نبود از شما در طول انقلاب چیزی باقی نمانده بود.

۱۳۹۳/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...