نسخه چاپی

فرافكنی جالب فیصل درباره تروریسم

درحالی كه دخالت‌های عربستان در امور كشورهای منطقه و حمایت آن كشور ازگروه‌های افراطی، تكفیری و تروریستی درسراسر جهان بر همگان مشهود است،سعود الفیصل وزیر امورخارجه عربستان ادعا كرد:سیاست‌های نوری مالكی نخست وزیرعراق باعث دامن زدن به فرقه‌گرایی شده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، سعود الفیصل درپایان اجلاس وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی درجده دریک نشست خبری، اتهام نوری مالکی علیه عربستان درباره حمایت از تروریسم را "مسخره" نامید وادعا کرد: سیاست های فرقه گرایانه مالکی باعث وخامت اوضاع درعراق شده است.

سعود الفیصل که کشورش به حمایت از تروریسم، سرکوب اعتراضات مردمی و بی توجهی به حقوق اقلیت ها مشهوراست، مالکی را نصیحت کرد تا "ازعربستان برای مبارزه با تروریسم الگوبگیرد"!

وزیرخارجه عربستان در کنفرانس خبری خود همچنین با تاکید لزوم مبارزه علیه فرقه گرایی به عنوان "عامل شعله ور شدن فتنه در برخی کشورها"، ادعا کرد:عراق با جنگ داخلی تمام عیاری مواجه شده که عواقب بسیاری برای منطقه دارد.

آنچه دراین میان مایه شگفتی است آن که اظهارات فوق از زبان فردی بیان می شود که به گفته بسیاری ازکارشناسان بین المللی، کشورش به عنوان حامی اصلی مالی، معنوی وتسلیحاتی گروه های افراطی شناخته شده است.

حمایت عربستان ازبرخی گروهها و افراد خاص در نزاع های داخلی کشورهای همسایه به عاملی برای تشدید اختلافات داخلی و حتی تبدیل اختلافات سیاسی به ناامنی و تجزیه طلبی و تلاش برای سرنگونی نظام های حاکم بر کشورهای مذکور شده است.

تلاش عربستان و سایرکشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تخریب روند دمکراتیک عراق با در پیش گرفتن سیاست حمایت از گروهک تروریستی داعش و برخی ازافراطیون داخلی آن کشور، درحالی است که مقامات سیاسی کرد، سنی و شیعه عراق، اخیرا درجلسه ای برضرورت حفظ وحدت ملی و یکپارچگی عراق تأکید کرده اند.
همچنین درحالی مالکی، عربستان را متهم به حمایت از تروریست های داعش کرده است که این گروهک تروریستی، سعی درتاسیس یک خلافت در قلب خاورمیانه دارند و براساس نقشه ای که از امارت مورد ادعایشان منتشر شده است، این امارت، کشورهای عراق، سوریه، اردن، لبنان، فلسطین و کویت را شامل می شود؛ امری که باعث نگرانی شدید مقامات کویتی شده است. به طوری که برخلاف سکوت توطئه آمیز مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اشغال بخشی از خاک عراق توسط تروریست های تکفیری، مسئولان کویتی نسبت به گسترش دامنه ناامنی ها در منطقه احساس نگرانی کردند.

درهمین راستا، علی الشلاه عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان را مداخله در امور داخلی عراق دانست.

۱۳۹۳/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...