نسخه چاپی

پادشاه جدید اسپانیا با پیام اتحاد سوگند یاد كرد

پادشاه جدید اسپانیا، فیلیپ ششم، در یك مراسم تشریفاتی با این امید كه دوره‌ای نوین از حكومت پادشاهی در این كشور رقم بخورد، سوگند یاد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آسوشیتدپرس خبر داد: فیلیپ ششم، پادشاه جدید اسپانیا در این مراسم خواستار اتحاد و احترام به فرهنگ‌های مختلف در سراسر مناطق شد و سخنرانی خود را با گفتن "متشکرم" به چهار زبان اسپانیایی کاستیلی، باسکی، کاتالانی و گالیسیانی پایان داد.

فیلیپ ششم پس از پدرش خوآن کارلوس که اوایل ماه جاری میلادی از سلطنت کناره‌گیری کرد، پادشاه اسپانیا شد. خوآن کارلوس درپی یکسری رسوایی‌ها از این سمت کنار رفت.

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای فیلیپ 46 ساله این است که آیا می‌تواند از نقش سمبلیک خود در برگزاری مذاکرات میان رهبران اسپانیا و کاتالونیا، محلی که اخیرا شاهد رشد جنبش‌های استقلال طلبانه بوده، استفاده کند یا خیر.

فیلیپ جوان گفت: فضای کافی برای همه در یک اسپانیای متحد و متکثر وجود دارد.

وی هم‌چنین بر احترام گذاشتن به فرهنگ‌های مختلف و زبان‌های متنوع در اسپانیا تاکید کرد.

برگزاری مراسم ایراد سوگند پادشاه جدید اسپانیا در مجلس عوام پارلمان این کشور در حالی بود که با وجود بهبود اقتصاد هنوز یک چهارم اسپانیایی‌ها بیکارند و از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند.

فیلیپ در سخنرانی خود با اشاره به این مشکلات گفت: ما باید برای ایجاد مشاغل که اولویت اصلی مردم کشور است، در این مبارزه پیروز شویم.

خوآن کارلوس در این مراسم شرکت نکرد. ولی پس از افشای خبر شکار فیل در بحبوحه بحران اقتصادی 2012، با کاهش محبوبیت فراوان مواجه شد.

۱۳۹۳/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...