نسخه چاپی

نظام با سران فتنه مسامحه كرده است

نماینده مردم تهران گفت: كسی كه با حكومت اسلامی به محاربه برخیزد حكم محارب برای او صادر می‌شود، اما نظام اسلامی در حقیقت با سران فتنه مسامحه می‌كند و از در عفو وارد شده است.

به گزارش نما حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنانی که این روزها در مورد تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر سران فتنه و لزوم اغماض و از یاد بردن مسائل سال 88 می‌شود، ‌گفت: صحبت کردن از عفو و گذشت حرف درستی است اما مشروط به آنکه اینان توبه کنند و اگر هنوز توبه نکرده و رویه گذشته خود را اصلاح نکرده‌اند،‌ نباید منتظر گذشت از سوی دیگران باشند.

وی به آیه یکی از آیات قرآن اشاره کرد و گفت: اگر آنان خرابکاری‌های گذشته، ابتلائاتی که برای مردم به بار آورده و ضررهایی که به بیت‌المال زده‌اند از جمله به آتش کشیدن اموال عمومی و نیز ضررهای جانی که به بسیاری از مردم از جمله قشر مذهبی که ظواهر متشرع داشتند را اصلاح کنند، صحبت از عفو آنها صحیح است، اما اگر روی موضع خود پافشاری می‌کنند عفو بی‌معناست.

حسینیان مثل سران فتنه را مثل آیه «ان الذین یحاربون الله و رسوله» دانست و گفت: کسی که با حکومت اسلامی به محاربه برخیزد حکم محارب برای او صادر می‌شود و اکنون نظام در حقیقت با آنها مسامحه می‌کند و از در عفو وارد شده است.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه در صورت محاکمه مجازات سران فتنه کمتر از مرگ نخواهد بود، اظهار کرد: احتمالاً آنان که اصرار بر تعیین تکلیف سران فتنه دارند، دشمن آن دو هستند، چرا که دوست عاقل و باهوش هرگز از محاکمه‌ای که نتیجه‌اش مشخص است، سخن نمی‌‌گوید.

۱۳۹۳/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...