نسخه چاپی

اخوان

توصیه به داوطلبان برای رعایت اخلاق سیاسی

عکس خبري -توصيه به داوطلبان براي رعايت اخلاق سياسي

عضو كمیسیون قضایی مجلس با تأكید بر اینكه ایران هم‌اكنون موقعیت حساس و ویژه‌ای در منطقه دارد، گفت كه ملت ایران شركت در انتخابات را تكلیف دینی می‌دانند و هرگز از انجام این تكلیف الهی پرهیز نمی‌كنند.


نیره اخوان نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم و لزوم حضور گسترده ملت در این انتخابات، اظهار داشت: تاکنون 33 سال از عمر انقلاب گذشته و در این مدت تقریباً هر سال یک انتخابات در کشور با حضور بالای امت پای صندوق‌های رأی برگزار شده است.

وی افزود: رفتارها و حضورهای جمعی مدنی نیز به جزء انتخابات در کشور ما همواره انجام شده مانند راهپیمایی‌های 22 بهمن، 9 دی، جمعه‌های آخر ماه مبارک رمضان که به نام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) نامگذاری شده، این حضورها همیشه اثرات مثبتی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است، در تجدید بیعت ملت با ولایت و رهبر معظم انقلاب دارد، این حضورها موجب ناکام شدن دشمن می‌شود و نقشه‌های آنها را نقش بر آب می‌کند.

*مخابره مغرضانه میزان حضور ملت در راهپیمایی‌ها مختلف توسط رسانه‌های جهان

این نماینده مجلس هشتم در ادامه یادآور شد: اما نکته قابل توجه اینجاست که مخابره خبر حضور میلیونی ملت در راهپیمایی‌های مختلف از سوی رسانه‌های مختلف همواره مغرضانه بوده و آنان همیشه حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی‌ها را هزاران نفری یا ده‌ها هزار نفری قلمداد کردند.

وی متذکر شد: البته کسی هم نمی‌تواند نسبت به این آمار‌های آنان انتقادی داشته باشد، چرا که می‌گویند ما این گونه مشاهده کردیم، اما در تنها موردی که نمی‌تواند حتی یک درصد هم بالا و پایین شود، میزان حضور ملت در انتخابات و پای صندوق‌های رأی است.

"میزان حضور ملت در انتخابات با آمار مشخصی همراه است، از این رو دیگر آنان نمی‌توانند کاری انجام دهند، وقتی می‌گوییم 85 درصد ملت در انتخابات ریاست جمهوری 88 شرکت کردند، آنان نمی‌توانند این آمار را نه یک درصد کم کنند و نه یک درصد زیاد، چرا که آمار حضور ملت در انتخابات مشخص است، در این صورت آنان متوجه علاقه ملت به نظام و ولایت‌فقیه و حاکمیت و مقام معظم رهبری می‌شوند، این مسئله از اثرات مثبت برگزاری انتخابات در کشور است."

*اهمیت حضور ملت در انتخابات مجلس در شرایط کنونی دوچندان است

وی با تأکید بر اینکه میزان حضور مردم بزرگ ایران در انتخابات مجلس نهم، موضوع بسیار حائز اهمیتی است، یادآور شد: این اهمیت با توجه به شرایط کنونی که دشمن به دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا ما را از سرمایه‌هایی که داریم ساقط کند، دو چندان می‌شود.

*ایران هم‌اکنون موقعیت حساس و ویژه‌ای در منطقه دارد

نیره اخوان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در منطقه موقعیت بسیار حساس و ویژه‌ای دارد، حضور نخبگان و انقلابیون کشورهای منطقه که حاکمانشان در حال سقوط است، در ایران، نشان‌دهنده پیوند همه آنها با انقلاب اسلامی ایران است و همین پیوند است که آنان را به ایران می‌کشاند و آنها به جمهوری اسلامی می‌آیند و به نوعی رهبریت را از آن کشور ما و مقام معظم رهبری می‌دانند تا به آنها رهنمود دهند و هدایتشان کنند.

"اگر آمار حضور ملت پای صندوق‌های رأی در انتخابات مجلس نهم که انشاءالله 12 اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد، به پایین‌تر از 50 درصد کاهش یابد، در این صورت دشمنان می‌توانند روی آن مانور داده و شروع به تعبیر و تفسیرهای مختلف کنند، اینکه مردم ایران به نظام‌شان علاقه ندارند و حاکمیت را نمی‌خواهند، به همین دلیل ما باید ورود پیدا کنیم."

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: کشوری که مردمش در صحنه‌ها حضور نیابند، چگونه می‌تواند مردم سایر نقاط دنیا را با خودش همراه کند؟ این داهیه هم باطل می‌شود، برای همین می‌توان به میزان اهمیت حضور ملت در انتخابات مجلس نهم پی برد، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بایستی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور گسترده‌ای پای صندوق‌های رأی داشته باشند ورای آنکه به چه کسی می‌خواهند رأی دهند.

*برنامه‌ریزی گسترده دشمنان قسم‌خورده ملت برای انتخابات مجلس نهم

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره دشمنان قسم خورده‌ای دارد، تصریح کرد: برخی در داخل کشور برنامه‌ها و سناریوهای مختلفی برای انتخابات مجلس نهم مانند فتنه 88 دارند و آن را دنبال می‌کنند، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مراقب باشید کلاهی که سر آن افراد رفت دوباره سر افراد دیگری نرود و این مسائل تکرار نشود.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت بر همین اساس تأکید کرد: با همه این موضوعات، شاهد آن هستیم که برخی افراد و جریانات انحرافی در داخل کشور ترفندها و سناریوهای متفاوتی را برای رسیدن به اهداف شومشان در انتخابات مجلس نهم دنبال می‌کنند البته ابن جریانات از بیرون هم تشویق می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که دشمنان ملت را به عدم حضور در انتخابات مجلس نهم تشویق می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند فشار گرانی‌ها را داخل کشور گسترش دهند تا بدین طریق اهدافشان را عملیاتی و اجرایی کنند، بعضاً شاهدیم خود کسانی که در داخل کشور هستند تا نوای گرانی را متوجه شوند، اگر کالایی دارند یا احتکار می‌کنند یا به قیمت گزافی به فروش می‌رسانند.

"دشمنان می‌خواهند با گسترده کردن این مسائل، موجب شوند افرادی که تاکنون ورای آن سختی‌هایی که همواره متحمل می‌شدند ولی همیشه در انتخابات شرکت می‌کردند و به ندای رهبری لبیک می‌گفتند، ‌این افراد به جایی برسند که بگویند با این وضعیت چگونه می‌توان در انتخابات شرکت کرد؛ زمانی که این اتفاق رخ دهد و شرکت کنندگان همیشگی در انتخابات از عرصه کنار روند، آنان سازماندهی و برنامه‌ریزی شده، برای اجرایی کردن اهداف شوم‌شان، نیروهای خودشان را پای صندوق‌های آراء حاضر می‌کنند تا گزینه‌های مورد نظرشان وارد مجلس شوند."

این نماینده مجلس هشتم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وظیفه ما در برابر سناریوهای دشمن در انتخابات مجلس نهم چیست؟، توضیح داد: دشمن سعی می‌کند افراد را از حضور در انتخابات دلسرد کند و به طریقی رفتار کند که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند تا از سوی دیگر عوامل‌شان را با سازماندهی و برنامه‌ریزی از قبل طراحی شده، پای صندوق‌های رأی حاضر کنند تا افراد ناشناخته و به ظاهر اصلحی وارد مجلس شوند تا برای دو سال آینده ریاست جمهوری مسلط شوند و بتوانند به اهداف‌شان دست یابند.

به گفته وی، دشمن به دنبال بی‌اعتماد کردن ملت نسبت به نظام و مسئولین است تا از این طریق مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد و زمانی که حضور ملت پایین باشد، در نتیجه تفسیرها و تعبیرهای دشمن آغاز می‌شود که مردم به نظام علاقه‌ای ندارند و باید دانست که این مسئله منجر به دخالت‌های گسترده آنان در امور داخلی و افزایش فشارها خواهد شد.

*دولت نقش مهم و حساسی در برگزاری انتخابات مجلس نهم بر عهده دارد

نیره اخوان در عین حال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وظایف دولت و مسئولان و کاندیداهای انتخابات مجلس نهم برای بهتر برگزار شدن این انتخابات چیست؟، گفت: دولت باید در انجام وظیفه خود در برگزاری انتخابات بسیار حساس باشد.

*داوطلبان باید مستقل باشند و از وام‌دار کانون‌های قدرت و ثروت نباشند

وی اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند وارد مجلس شوند، باید از استقلال اعتقادی و عدم وابستگی برخوردار باشند، یعنی کاندیداها بایستی مستقل باشند و از وابستگی‌ها پرهیز کنند، مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمودند داوطلبان از کانون‌های قدرت و ثروت بپرهیزند.

*دولت باید در جریان برگزاری انتخابات از هیچ فرد یا گروهی حمایت نکند

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه حاکمیت و دولت نوعی قدرت است، تأکید کرد: دولت موظف است در زمینه انتخابات خودش را کنار بکشد و مقدمات حضور و برنامه‌های حامیانش را تقویت نکند تا قانون برای همه به طور یکسان اجرایی شود.

"باید زمان قانونی آغاز تبلیغات توسط کاندیداها و نیز اخلاق سیاسی در حین تبلیغات رعایت شود و کاندیدا بایستی از تخریب یکدیگر بپرهیزند، دولت نباید در جریان برگزاری انتخابات از گروه خاصی حمایت کند چرا که این مسئله سیاست درستی نیست، دولت باید در برخورد با جریانات مختلف عدالت را رعایت کند و در برگزاری انتخابات آرامش در جامعه حاکم باشد."

*حضور ملت در انتخابات مجلس نهم دشمن‌شکن خواهد بود

اخوان با ذکر این نکته که انشاءالله حضور ملت در انتخابات مجلس نهم دشمن‌شکن خواهد بود، تصریح کرد: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب با ملت ایران همراه بوده اما این موارد تأثیری در میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیری نداشته و از این پس نیز نخواهد داشت.

*ملت ایران شرکت در انتخابات را تکلیف دینی می‌داند

"باید دانست که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است، اما ملت ایران حضور در انتخابات را یک تکلیف دینی می‌داند و اگر فشارهای اقتصادی زیاد هم باشد هیچ وقت ملت ایران از انجام این تکلیف الهی مانند پرهیز نمی‌کند، ملت ایران معتقد است نماز خواندن و تکالیف دینی جای خودشان و مسائل دیگر نیز سر جای خودشان هستند، طریق جبران این نیست که اگر در جایی به من فشار آمد، من در انتخابات حضور پیدا نکنم."

نیره اخوان که نمایندگی مردم اصفهان در مجلس هشتم را نیز بر عهده دارد، همچنین تأکید کرد که شمن کار خودش را برای مقابله با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، ولی تأثیرگذاری آْن، آنقدر نیست که عموم و اکثر ملت بخواهند تحت تأثیر قرار گرفته و در انتخابات شرکت نکنند.

وی با یادآوری اینکه ملت ایران حضور گسترده و بالایی در انتخابات مجلس نهم خواهد داشت، تصریح کرد: انشاءالله این حضور دشمن‌شکن خواهد بود.

نیره اخوان با اشاره به احتمال مواجه شدن انتخابات مجلس نهم با چالش امنیتی، تأکید کرد که مسئولین کشور قطعاً عرصه انتخابات مجلس نهم را مدیریت می‌کنند تا انشاءالله در این انتخابات مانند انتخابات 88 با چالش امنیتی مواجه نشویم.

وی در پایان به کاندیداها توصیه کرد که به جای دعواهای بی‌خاصیت سیاسی، برنامه‌های خودشان را ارائه کنند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...