نسخه چاپی

ایتالیا باخت انگلیس حذف شد

با شكست تیم ملی ایتالیا برابر كاستاریكا، امید‌های تیم ملی انگلیس برای صعود به مرحله یك هشتم نهایی جام جهانی بر باد رفت.

تيم‌هاي ملي فوتبال ايتاليا و کاستاريکا براي برگزاري دومين ديدار خود در گروه D جام جهاني 2014 از ساعت 20:30 امروز (جمعه) به وقت تهران در ورزشگاه پرنامبوکو رسيفه به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با گل دقيقه 44 روئيز با نتيجه يک بر صفر به سود کاستاريکا به پايان رسيد تا شگفتي‌سازي‌هاي اين تيم آمريکاي مرکزي که در بازي اول خود هم اروگوئه را با نتيجه 3 بر يک شکست داده بود، تداوم داشته باشد.


با اين نتيجه کاستاريکا شش امتيازي شد و به عنوان اولين تيم از گروه D‌ به مرحله يک هشتم نهايي صعود کرد. اين نتيجه همچنين حکم حذف انگليس از مرحله گروهي جام جهاني 2014 را صادر کرد، اتفاقي که براي بار از سال 1958 به بعد رخ مي‌دهد. انگليس که در دو بازي نخست خود برابر ايتاليا و اروگوئه شکست خورده بود هيچ شانسي براي صعود نداشت، جز اينکه ايتاليا دو بازي خود برابر کاستاريکا و اروگوئه را ببرد که اتفاق محقق نشد.

ايتاليا با قبول اين شکست براي صعود به مرحله بعد چاره‌اي ندارد جز اينکه در آخرين بازي خود در مرحله گروهي برابر اروگوئه امتياز بگيرد.

نيمه اول:

اين نيمه از ديدار چنگي به دل نزد و دو تيم بازي محطاتانه‌اي را در دستور کار خود قرار دادند. در اين ميان اما لاجوردي‌پوشان باهوش‌تر از حريف خود بودند و گهگاه با نزديک شدن به دروازه حريف بالوتلي را صاحب توپ مي‌کردند. حاصل کار او نيز تنها دو موقعيت نصفه ‌و ‌نيمه بود که نتيجه‌اي هم در پي نداشت.

در دقايق پاياني اين نيمه کاستاريکايي‌ها راه دروازه ايتاليا را پيدا کردند و در دقيقه 43 جوئل کمپبل که وارد محوطه جريمه بوفون شده بود قبل از زدن ضربه به توپ توسط مدافعان لاجوردي‌پوش نقش بر زمين شد اما داور در اين صحنه اعتقادي به پنالتي نداشت و دستور ادامه بازي را صادر کرد.

يک دقيقه بعد اما کاستاريکايي‌ها از جناح چپ سانتري را روي دروازه ايتاليا ارسال کردند و روئيز،‌کاپيتان اين تيم توپ را با ضربه سر وارد دروازه بوفون کرد تا تيمش با برتري يک بر صفر به رختکن برود.

نيمه دوم:

در نيمه دوم ايتاليا با آرايشي هجومي‌تر به ميدان رفت و با اضافه کردن آنتونيو کاسانو بر شدت حملات خود افزود. اضافه شدن مهاجم پارما به ترکيب آتزوري هم اما فايده‌اي نداشت و چزاره پراندلي، لورنزو اينسينيه، مهاجم ناپولي را هم به ميدان فرستاد تا تيمش يکپارچه هجومي شود. هرچقدر ايتاليا هجومي شد، کاستاريکا در لاک دفاعي فرو رفت و گهگاه ضدحملات تند و تيز و خطرناکي را ترتيب مي‌داد که در يکي دو صحنه دروازه جان‌لوئيجي بوفون تهديد شد.

دفاع چند لايه کاستاريکا تمام حملات ايتاليا را خنثي مي‌کرد هرچند به نظر مي‌رسد که آتزوري برنامه خاصي هم براي نفوذ به اين دفاع ندارد. در نهايت اين بي‌برنامگي به قيمت ثبت اولين شکست ايتاليا در جام جهاني 2014 تمام شد، شکستي که اميدهاي انگليس، قعرنشين جدول رده‌بندي گروه D‌براي بقا در رقابت‌ها و صعود به مرحله بعد را بر باد داد و سه‌شير رسماً از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به اين ترتيب کاستاريکا با تحميل شکست يک بر صفر آتزوري، دومين پيروزي خود را هم کسب کرد تا سومين تيم صعود کرده به مرحله يک هشتم نهايي (پس از هلند و شيلي) باشد و به شگفتي‌‌سازي خود در جام بيستم ادامه دهد.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...