نسخه چاپی

سفیرعراق: ایران به ما كمك نظامی نمیكند

سفیر عراق در ایران ضمن رد دریافت كمك‌های نظامی از سوی ایران بر حمایت‌های معنوی كشورمان تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سفیر عراق در ایران ضمن رد دریافت کمک‌های نظامی از سوی ایران بر حمایت‌های معنوی کشورمان تأکید کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارش روز جمعه (20 جولای) خود به نقل اظهارات محمد ماجد عباس الشیخ، سفیر عراق در ایران پرداخت: «کمک ایران بر فرستادن نیرو یا تسلیحات متمرکز نیست. کمک ایران، حمایت معنوی است.»

این روزنامه آمریکایی نوشته این مقام عراقی این اظهارات را در یک راه‌پیمایی بیان کرده که در ایران و برای اعلام همبستگی با نبرد دولت عراق با نیروهای موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) برگزار شده است.

عباس الشیخ همچنین با این اظهارات ادعاها درباره حضور نیروهای ایرانی در عراق را رد کرده است: «دولت عراق و مردم این کشور این ادعاها را رد می‌کنند. مردم ما در داخل عراق به اندازه‌ای هستند که از خودمان دفاع کنیم و این وظیفه ماست که از عراق دفاع کنیم.

اظهارات این مقام عراقی در پاسخ به ادعاهایی مطرح شده که رسانه‌های غربی در سطحی گسترده درباره اعزام نیروهای سپاه قدس به عراق منتشر کرده‌اند. جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در اظهاراتی که روز جمعه مطرح کرد بر این ادعاها صحه گذاشت.

وی مدعی شده بود ایران در عراق حضور نظامی دارد.

بحث حضور نظامی ایران در عراق پس از آن مطرح شد که نیروهای داعش به برخی شهرهای عراق حمله کرده و توانستند شهرهای موصل و تکریت را به تصرف خود درآورند.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...